F:et i Friskis står för.....

Efter gårdagen, vill jag säga att det står för fest. En underbart rolig värdfest för oss frivilliga på F&S med massor av folk. Vi träffades i lokalerna kl 16.00 för snabbpresentation av folket samt Afrodans, vårt nya inslag till hösten om jag förstått det hela rätt. Sen var det dusch och mingel innan bordsplacering och mat vid 19.00. Det bjöds på libanesikt, vilket var mycket gott. Sen fick vi morotskaka till efterrätt och det pratades och skrattades i alla hörn. Efter en stund var det lekdags. Dags för den sedvanliga trekampen mellan de olika borden. Eller som JO råkade säga:
"Nu är det dags för trekanten!"
Ja, sen kom han inte så mycket längre, för "uppmaningen" möttes av jubel från oss andra. Ja, sen skrattade han vid var fjärde ord under någon minut eller två.

Första deltävligen bestod i att gissa vilken av nio afrikaflaggor som var vilken samt deras huvudstad. Alla namnen var utskrivna under flaggorna, så det var bara att gissa och köra uteslutningsmetoden. Del två betod i den underbara leken "Hand mot.....". Ja, den heter egentligen något annat, men folk brukar förstå vad jag menar. Man får ett kort och på det kan det stå t ex Hand mot axel, och så ska placera kortet mellan hand och axel. Himla skoj lek som är roliga att både göra och se andra utföra. Del tre bestod av "Sista minuten" från musikprogrammet Do Bi Do. Också himla skoj, och jag lovar att man lätt får kortslutning i hjärnan när man står där och ska försöka komma på en låttitel eller sjunga något av artisen.

Kvällen avslutades på nattclub. Dansade lite, sprang på några man kände. JT från jobbet kände först inte igen mig. Vet inte om jag ska skylla på att jag saknade hårnät och arbetskläder, eller om han var lite rund under fötterna. Kanske en kombination av både ock?

Allt som allt en mycket bra kväll. Träffade nya vänner, som jag förhoppningsvis kommer att få se mera av. Både killar och tjejer. Snälla, goa och glada människor som jag känner mig hemma hos.

Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pim

ni verkar har jiskeligt skoj ni friskusar :)

2009-04-21 @ 20:26:07
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0