Nattbowling och utgång med jobbet

Ja, det var precis vad fredagen ägnades åt. Och det finns sämre sätt att tillbringa en fredag på. Vi var 18 st som skulle bowla, och vi skulle samlas strax innan kl 20.30 på bowlingstället. Vid bussensprang jag på DP, MH och KH, så jag fick oväntat sällskap upp till bowlingen. Väl där dock en efter en upp och vi delade i oss i lag. MH och jag hade dock redan bestämt att vi skulle bowla ihop, så vi vågade vägra att delta i banlottningen. Vi fick EH till vår bana som tredje deltagare. Som alltid, var det en rolig stund med mingel, prat och skratt. Man försökte slå strikes, gick runt bland de andra och bara hade skoj. Kan inte påstå att jag hade en bra kväll, men vem har sagt att jag är bra i bowling. Fast jag brukar få mer än en strike, men fick nöja mig med det denna kväll. Fick även två s k vinstchanser, men missade båda denna gång. Ja ja, livet går vidare ändå.

Sen följde jag med ut på O'Leary's efter en viss övertalning. De är ju trots allt ett helt gäng år yngre än mig, och jag brukar alltid lyckas känna mig gammal i deras sällskap till slut. Fast det är nog bara jag som tänker så tror jag. De drar med en överallt oavsett jag vill eller inte. De är så najs mina arbetskamrater. Det var en härligt skoj kväll på krogen med mera cider, lakritsshots och dans. En av killarna, 10 år yngre, blev lite väl flörtig, så det satte jag stopp för. Men jag mådde riktigt bra av det ändå. Må vara att han var lite onykter, men han var inte odrägligt full på något sätt. Oavsett, så var det en liten bekräftelse på att jag fortfarande är en person som kan dra till mig folks gillande, och det kändes bra. Behövde den lilla självförtroendeboosten.

Ikväll är det fest med Friskis som gäller. Najs!

Nu ska jag se till att få i mig frukost. Har ingen aning om vad jag gör upp sen en halvtimme tillbaka, men magen är hungrig. Bäst att få tyst på den.

Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pim

En vacker dag måste vi också gå ut.. gärna utan störande ragg :) ja inte för att jag får några men jag kan hjälpa dig att vifta bort dina :)

2009-04-18 @ 19:38:54
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Sacaka

He he, det börjar änna bli en vana att du får beundrare på krogen :D

2009-04-19 @ 00:06:58
Postat av: Zombie

Vilken härlig kväll. =)



Jag ska åka en tripp till Åland med några ifrån mitt jobb framöver.Det ska bli mysigt. =)

2009-04-19 @ 12:51:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793
Postat av: Susanne

Pernilla: Inte störande, bara harmlösa och roliga

2009-04-19 @ 12:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0