Så där

Ja, nu är det gjort och jag känner mig helnöjd. Och det gjorde inte alls så ont som jag trodde det skulle göra. Visst, när han kom över på högra sidan av ryggraden, så var det ett område som var rena pinan när han jobbade med det, men man är väl smärttålig. Det roliga var dock att en stund senare när han var på området igen, så tyckte jag att det nästan kittlades. Ja, jag vet. Jag är konstig. Men han hade bytt nål, så det var väl därför. Vid ett annat tillfälle på ett annat ställe på ryggen, gick det som pulser ner mot vänster höft. När han avslutade behandligen och finputsad, var det mesta en pina, men nu var det ju nästan klart, så det vara bara att fortsätta att andas lugnt. Och för att stilla de sinnen som inte listat ut det redan, så har jag tatuerat mig idag på morgonen. Klockan 10.00 tittade jag in på Tatto Art och där satt Erik och gjorde det sista på min tatuering. Och bättre än så där kan jag nog inte beskriva känslan av att tatuera sig, för det var en väldigt säregen känsla. Svår att beskriva, mycket svår.

Min nyagjorda äppelblomma

Som ni ser är den väldigt röd i kanterna och det är lite blod på höger sida, men så blir det när man utsätter huden för nålstick i ca en timme. För det är tiden det tog, lite mer än en timme. Och skuggområderna under och vid sidan av blomman, kommer att ljusna när tatueringen läker. För att skydda och återfukta området, så har fick jag ett rejält lager med vaselin över det, och sen lade han på plastfilm över alltihopa. Jag kunde inte låta bli att börja skratta. Men alla konstnärer har sina knep, och detta är Eriks. Men det känns bra, om är lite mysko att gå omkring med plastfilm på ryggen. Men jag skulle ta av den efter ca 4-6 timmar. Vaselinet håller ju huden mjuk och jag antar att plastfilmen inte bara skyddar min tröja och annat från att bli kletigt, utan även ser till att vaselinet hålls mjukt tills det torkat in ordentligt. Sen ska jag smörja in tatueringen så ofta som det behövs med Bepathen. Första timmarna och dygnet, kommer det att bli ofta sa Erik, för tatueringen får aldrig kännas torr eller narig. Sen får jag inte ha tajta kläder på en 10 dagar, inte bada badkar eller sola på ca en månad. Och ta det lugnt med träningen första veckan. Men det blir nog bara bra. Ni kommer att få en ny bild lördag/söndag nästa vecka igen, så ska ni se att den är finare och inte alls lika rödflammig. En bild på den färdigläkta tatueringen kommer även upp om några veckor.

Tatueringen föreställer äppelblomman av sorten Transparant Blanche. Det är i alla fall den blomman som vi utgått ifrån. Anledningen till att det är just den sorten, är för att det var den sortens äpplen vi hade i sommarstugan när vi bodde i Västerås. Ute i stugan har jag alltid trivts. Det var lugnt och skönt och det var sommar. Ju äldre jag blev, desto mindre tid kanske jag spenderade där, men jag uppskattade också varje sekund där ute på ett helt annat sätt än som liten. Där ute har jag alltid kännt mig trygg från det mesta. Och sen gjorde mamma alltid äppelmos av dem äpplerna så länge vi hade kvar stugan. Av den sorten och andra sorter. Ca 50 liter varje år blev det. Och när ett år gått, så var all äppelmos slut. Ibland var den slut snabbare än så. Något år efter att mina föräldrar också flyttat ner till mig och min bror här i hemstaden, så sålde vi stugan, då det blev för bökigt att ha kvar den. Sen tycker jag att äppelblomman är den finaste och vackraste blomman som finns. Så nu vet du varför jag valde just det motivet till min tatuering.

Nu ska jag lägga mig i soffan på mage och sova en stund, för jag är trött. Gick och la mig vid två/halv tre inatt, och det är alldeles för tidigt på natten för ett nattdjur som mig att försöka sova. Men jag somnade tills slut, men har sovit lite oroligt och vaknade säkert en 40 minuter innan klockan ringde. Så nu när jag få¨tt lunch i magen och fått på mig mysbyxorna, så kommer jag nog sova gott i soffan.

Kommentarer
Postat av: Adore

Avundsjuk..

Den va grymt fin ju :)

2009-04-25 @ 18:50:48
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack vännen! :O) Du får ju göra en, du är ju 18 år. Kom bara ihåg att välja ett motiv du kan leva med resten av livet.

2009-04-25 @ 19:31:51
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: V

åh vad fin :D

2009-04-25 @ 19:58:25
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: frida

Tjusigt! Får man fråga hur stor den är?

2009-04-25 @ 20:23:20
URL: http://fraidi.blogspot.com/
Postat av: Susanne

V: Tack!



frida: Tackar! Den är ungefär lika stor som min handflata. Vilket egentligen säger dig nada, men ca 7x7 cm.

2009-04-25 @ 22:20:30
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Zombie

Tjusig blomma! =)



Det är skoj att höra historierna bakom tatueringar. =)

2009-04-26 @ 09:33:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793
Postat av: idah

hehe det svider! åååh jag vill ochså skaffa tattooo :)

2009-04-26 @ 11:15:35
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Zombie: Tackar! Ja, jag tycker också om att höra historian bakom en tatuering.



idah: Nja, svider gör det inte så mycket. Skaffa dig en du. Se bara till att du tar en du kan ha resten av livet.

2009-04-26 @ 16:12:06
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Pim

Den blev snygg..Kul att jag fick följa med.. jag hör av mig när jg gör min orm...eller azteksol..jag fick plötsligt beslutsångest..tur jag inte har råd nu :)

2009-04-26 @ 20:38:40
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: ROXY

oh snart skall jag tatuera mig igen, jag längar :D

2009-04-27 @ 09:42:48
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: Sacaka

Jaha ja, så det var tatoo-dags i lördags! Gud vad fin den blev o superkul å höra varför du valde detta motiv. Hoppas det läker fort nu så du med stolthet kan visa upp den!

2009-04-27 @ 10:00:07
Postat av: Malin

Hallå vännen! Åh vad fint det blev!! Ser fram emot nya bilder längre fram. Sköt om dig nu så hörs vi. Kram

2009-04-27 @ 17:34:52
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0