Varför är det så?

Hur kommer det sig att vissa personer påverkar en mer än andra? Ja, egentligen är det väl inte så konstigt att människor runt omkring en påverkar en olika. Men ibland kan jag inte låta bli att fundera över varför vissa påverkar en mer än andra av dem man träffar och umgås med. PL har påverkat mig på ett sätt, bara positivt. Så även LR. YN är min goa pusher, som ser till att jag får vissa saker gjorda. Barndomsvännen MS och kusinen, har väl alla influenser över mig man kan ha. Jag skulle kunna sitta här och räkna upp den ena efter den andra, och börja berätta hur de påverkat mig, men då blir detta ett långt och nog relativt tråkigt inlägg.

Nej, vad som får mig att fundera, är dessa personer som man känt en kortare tid. Kan vara någon från F&S, en kompis kompis, killen man sprang på på krogen förra veckan, exet som man springer på efter flera år av att knappt sett varandra, eller han man dejtade under ett par månader, tjejen på nätet som var så himla snäll och go när man chattade, och så vidare. Vad är det som egentligen gör att vissa personer "biter sig fast" i ens hjärna, så att säga. Egentligen vet jag väl vad svaret är också. Det var ju något speciellt med dem. Men ändå. Hur kommer det sig att de kan påverka en så mycket? Oftast och nästan jämt, är det bara positivt på något sätt. Väldigt sällan är det en negativ påverkan. Men visst händer det att det är det också. Det som jag tror får mig att fundera på detta, är de gånger en person ger både en positiv och negativ inverkan. Jag kan bli lite smått förvirrad av sådana intryck. Vad är det som gör att just dom har en dubbel inverkan? Ibland är svaret ganska enkelt, men ibland kan jag inte direkt sätta fingret på det. Och det är då jag funderar och funderar på det lite då och då.

Nog med funderande tankar för denna gång. Kan tala om för de som uttryckt sin oro, att jag ser som jag ska igen. Var aldrig någon fara. Men jag ska skippa linserna även idag.

Ha en bra söndag, bloggers och läsare!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig, det är kanske konstig hur vissa människor kan påverka än så mycket. Man blir galen på det om man tänker för mycket på det. Men jag tycker endå att det är lite fascinerande på något sätt :)

2009-04-06 @ 12:51:03
URL: http://cutie.bloggspace.se
Postat av: Sacaka

Hoppas inte jag är en av dem som gett dej en dubbeltydig inverkan/påverkan?! I alla fall inte på ett negativt sätt. :D

Är Jönköping sig likt annars sen jag lämnade det för en dryg vecka sedan eller?! ;)

2009-04-06 @ 14:07:11
Postat av: Sacaka

Har du sprungit på din beundrare från krogen förra helgen igen förresten? nyfiken som tusan :D

2009-04-06 @ 14:10:57
Postat av: Pernilla/Pim

nej jag vill veta hur folk har påverkat dig hi hi :) fast det är ju bra att folk påverkat dig positivt..äh jag hade visst inget veetigt att säga. eller dte har jag kasnke men inte kan jag formulera mig så förnuftigt och vackert idag inte

2009-04-06 @ 19:31:07
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

Maria: Visst är det facinerande!



SAcaka: Nej, då det var bara ett positivt möte. Det var jätteskoj att träffa dig. Och nej, min beundrare har jag inte sett igen.



Pernilla/Pim: Du är ju rolig du. Du är väl en av få som vet bäst hur folk påverkar mig. Och på tal om något helt annat: Vi måste fika snart :O)

2009-04-06 @ 19:35:02
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0