Annandagen i efterhand

Gårdagen var en av de roligaste dagarna på länge. Men först lite annat.

*God fortsättning på er alla goa läsare och kommenterare! Om jag missat skriva det i din blogg, så är det bara för att jag är glömsk, men jag tänker på er ändå.

*Mina blåmärken är blåa och fina. Vissa skarpare än andra, men de ömmar i alla fall inte längre. Jag har inte sörjt att de börjar försvinna. Däremot kommer jag sörja att jag inte heller nästa termin kan spela innebandy med killarna från jobbet.

*Jag gjorde ingen snöängel igår.....

*Tack alla vänner och goingar för att ni finns, nya som gamla!

Nu till annandagen!

Jag passade på att sova tills jag vaknade, vilket betydde att jag åt frukost vid 09.30. Slö som jag kiände mig, landade jag i soffan. Gött! Efter lunch vid 13.00, så gjorde jag mig i ordning och tog mig upp till Kinnarps. Pratade och umgicks med folk innan matchen. Passade även på att anmäla mig till bortamatchresa när vi ska till Frölunda nästa tisdag. Sen drog matchen igång. *Vill ni ha referat och bilder, kolla HVTVs hemsida under Highlights. Såger bara att det var en del ruff och bråk i första perioden, sen lugnt, men efter slutsignalen, så kom storbråket. Klart värt att kolla in. HV vann med 2-1 och Luleå fick se sig besegrade.

Efter matchen bestämdes det att JVM-matchen skulle ses hemma hos mig och JE, SA och AB. Fast vi hade lite svårt att komma ifrån Kinnarps, då DF, som jag nu äntligen fått träffa och som är SAs bror, busade och hade sig med mig och JE. Men roligt hade vi i alla fall. När vi väl landade i min soffa, så hade vi mat framför oss och tvn på. För er som inte vet, så vann Sverige över Tjeckien med 10-1 och André Petersson gjorde mål. Redan innan vi lämnade Kinnarps, hade jag och SA bestämt oss för att gå ut, så när de andra två åkte hemåt och vidare, så traskade vi ner till Harrys.

Vi dansade, pratade mycket och träffade bekantingar ute på Harrys och hade en riktigt kul kväll. Men det roligaste hände på vägen hem. Vi hade båda klackade stövlar och det var härlig isgata på trottoarerna. När vi passerade Evergreen, så gick vi förbi tre killar som stod och pratade. De flyttade lite på sig när vi kom och sa att vi skulle gå försiktigt typ.
"Kan inte ni sanda åt oss?" undrade SA.
"Visst" sa den mörkhårige och ställde sig på knä. "Hhhmmm, jag kan ploga åt er!" utbrast han sen och började krypa framåt. "Följer ni efter nu?"
"Ja, vi går bakom dig", sa vi och flinade.
"Tut! Här kommer plogbilen" ropade han när vi passerade några som stod och pratade någon meter längre fram, och så kröp han vidare och vi gick efter småskrattandes. Efter ytterligare någon meter, reste han sig upp, och vi tackade för hans fina insats för att vi skulle slippa halka. Då skriker SA till och jag vänder mig mot henne.
"Här kommer saltbilen efter plogbilen" säger den blonde kille och kryper fram mellan SAs ben och hon sätter sig mer eller mindre på hans rygg innan han kommit igenom. Jag trodde jag skulle avlida av skratt, och vi båda skrattade ordentligt. Vi fyra stod och pratade lite, sen gick de vidare till sin kompis och vi fortsatte hem till mig.

Väl hemma hos mig, intog vi varsin soffa. Vi pratade och mumsade i oss av godiset som fanns kvar i skålen. Vid 04.30 låg sen SA nerbäddad i min soffa och jag kramade min kudde i sängen.

Tack för en mycket kul, rolig och trevlig kväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: ROXANNE

haha, vilka killar! låter helt sjukt kul. synd du ej filmade ;D

2009-12-27 @ 17:48:19
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: pim

jag tror jag ska gå förbi evergreens nästa gång jag är ute. det verkare vara där alla roliga pojkar är :P

2009-12-30 @ 20:02:57
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0