Havresmoothie

Jag har aldrig varit något fan av havregrynsgröt, men havregryn i müsli och kakor har aldrig varit något problem att få ner dock. I vår kommer mina träningstillfällen att utökas till troligen tre gånger i veckan. Najs! Men jag kände att då kommer jag behöva något mera ordentligt innan jag ska till jobbet dom dagarna, så jag började läsa lite hit och dit på nätet. I en intervju med en idrottsstjärna, så läste jag att han började dagen med en havresmoothie. Intressant, tyckte jag och började läsa vidare om smoothies med havre i. REsultatet drack jag första gången nu ikväll. Den blev helt klart godkänd.

1 liten banan
1 dl havregryn
Ca 2 dl mild yougurth (eller hur det nu stavas)
1 liiiten sked honung

Mixa allt med en stavmixer, häll upp i ett glas och drick

Till detta åt jag knäckemackor med leverpastej på.

Man kan säkert lika gärna använda filmjölk eller vanlig mjölk. Och sen kan man blanda i vilken frukt man vill. Men banan i kombination med havregryn mättar bra. Och ja, jag kunde lika gärna hällt yougurthen i en tallrik och blandat i min flingblandning. Men detta var smidigt, och det är bra med variation. Jag ska testa melon någon dag framöver, och apelsin eller någon sådant en annan dag.

Flera av dessa blir det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: ROXANNE

ooh, spännande de lät, måste jag testa :> men jag brukar ju ha havremjök i med massa frukt :)

2009-12-02 @ 22:06:48
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

ROXANNE: Jag är grymt skeptisk till havremjölk, trots att en smoothie innehåller mjölkprodukt och i detta fall krossade havregryn. Men havremjölk..... Fast jag tror även att fil eller yougurt mättar bättre än mjölk. Men vad vet lilla jag. Kanske skulle testa havremjölk någon gång. Någon speciell sort du kan rekommendera?

2009-12-03 @ 02:25:40
Postat av: frida

Testa att ha lite frysta blåbär i hop med bananen, då blir det riktigt lyxigt!

2009-12-03 @ 07:35:48
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Susanne

frida: Det ska jag testa. Tack för tipset! :O)

2009-12-03 @ 16:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0