Juldagen 2009

Julafton är över och jag sitter hemma i soffan och bara tar det lugnt. Har tagit några foton av lägenheten som jag ska skicka till tjejen som ska flytta in efter mig. Här kommer det inte hända mycket idag. Jag ska försöka trumma ihop en hög vänner och gå på filmen Avatar ikväll. Det skulle vara alldeles lagom att göra ikväll. Någon av er Jönköpingsbor som vill följa med? Ni har mitt nummer. Bara att ringa.

Gårdagen var en av de bästa julaftnarna på länge. Hockeybiljetterna och HV71-halsdukarna till äldsta brorsonen och familjens utbytesstudent uppskattades mycket, och de ser båda fram emot att följa med på hockey. Brorsonen har varit på ett par matcher under hösten, och har blivit riktigt biten. Underbart! Utbytesstudenten har spelat hockey när han var yngre och går på matcher hemma i USA, så han tyckte att det skulle bli skoj att få göra det här också. Det är som alltid lika trevligt att samla ihop familjen under ett och samma tak. Jag har fått mer och mer kontakt med svägerskans yngsta bror, som bara är ett år yngre än mig, och hans sambo. De är supertrevliga och lätta att umgås med. Har fått inbjudan till pimpelfiske bara jag tar mig till Mullsjö, vilket inte är så svårt, och jag har även lovat att ta hand om deras hundar om jag bara är ledig om de vill åka bort en helg. Tjänster och gentjänster.

Maten var god och så även drycken. Folket var trevlig och tomten var mycket generös. Själv fick jag en matbiljett på fast summa på Esters Bar & Kök, en biljett till nyårsrevyn Wätterkyssar, en liten summa till nya lägenheten och fyra olikafärgade skärbrädor i plats. Inte alls fel. Som sagt, det var en av de bästa och mest avslappnade julaftnar jag varit med om på länge.

God fortsättning på er alla!
Kramizar!

Kommentarer
Postat av: Zombie

Ni verkar ha haft det lugnt och gemytligt.Precis som det ska vara. =)

2009-12-25 @ 16:34:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: Kaktusblomma

Det låter som en alldeles perfekt jul, det! Roligt med nya bekantskaper, julklappar och harmoni på det! Hoppas du kom iväg på bion! Ha en fortsatt skön kväll! Kram

2009-12-25 @ 18:38:41
URL: http://kaktusnya.blogspot.com/
Postat av: Andromeda

Härligt att du har haft en fin jul. Önskar dig en fortsatt skön kväll och helg!

Kram

2009-12-26 @ 15:43:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/andromeda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0