Den kryper bara närmre och närmre.....

Idag har varit en sån där dag när jag ena stunden varit lugn och glad, och andra stunden känt mig väldigt off och velat krypa ihop i ett hörn. Och begravningen kryper närmre, vilket jag vet påverkar mig en hel del. På tisdag är det dags. Åker upp på måndag morgon med mamma och brorsan till Västerås, och åker tillbaka till hemstaden på tisdagskvällen. Ska bli skönt att få ta ytterligare ett avsked av pappa, samtidigt som det är en tung händelse i en människas liv att gå på en begravning. Men det känns viktigt att vara där, även om jag vet att det kommer att bli en mycket svår stund. Men jag har ju familjen där, så det kommer att gå bra.

Jag har så många tankar och känslor just nu som jag försöker sätta ord på, men det går inge bra. Jag vet helt plötsligt inte hur jag ska uttrycka mig. Orden liksom fastnar i fingertopparna och kommer inte längre. Jag känner allt och ser allt så klart inne i huvudet, men längre än så kommer de inte. Kanske är det inte meningen att jag ska ge dem ett uttryck i skriven form. Kanske kommer det lite senare.

Kommentarer
Postat av: idah

dock är det bara öronen som inte tål :) tackolov

2009-07-04 @ 17:41:04
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Sacaka

Strunta i att försöka pränta ner allt du känner o tänker just nu. Det viktigaste för att bearbeta allt är ändå ATT du tänker o känner. Jag skall tänka på dej i morgon. Begravningar kan mitt i all sorg vara en väldigt fin "tillställning" då man kan sätta en liten punkt å så sakteliga ta sig upp till ytan igen. Kram! // Camilla K

2009-07-06 @ 14:08:18
Postat av: Pernilla/Pim

begravningar är aldrig roliga och att begrava en familjemedlem måste vara hemskt. fy....jag bävar för den dagen. tänker på dig vännen. kram

2009-07-06 @ 19:01:08
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Christina

Beklagar sorgen! En begravning kan också vara en väldigt fin stund om man gör det till en riktig minnesstund. Jag vet hur det känns, jag har också just begravt en mycket nära anhörig.

Vi har alla olika sätt att sörja på, men mig hjälpte det mycket att pyssla med praktiska små ritualer - göra i ordning ett minnesbord, ta in blommor, tända ljus osv. Orden kommer med tiden.

2009-07-06 @ 21:12:14
URL: http://spokskrivarn.blogspot.com
Postat av: Kaktusblomma

Ja, det är svårt och tungt att gå på sin förälders begravning. Jag har gått på min mammas...

Förstår att du är ledsen och off och kommer vara det ett tag. Hoppas begravningen kommer kännas ljus och fin ändå på nåt sätt.

Varma styrkekramar

2009-07-06 @ 23:23:38
Postat av: finaste

Tänker på dig idag! Kramar!

2009-07-07 @ 06:09:35
URL: http://finastefin.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0