En dag i taget

Igår, lördag, så var jag med mamma mest hela dagen. Vi träffades vid 12.30 och åkte iväg en sväng. På vägen tillbaka till amma, så stannade vi till vid ICA Maxi och handlade lite. När vi kommit tillbaka till mamma, så flyttade vi in hennes säng till det lilla sovrummet och soffan, bokhyllan och ett bord till mamma och pappas gamla sovrum. Tavlorna och hyllorna får hon flytta själv. Sen gick vi ut i köket och gjorde mat. Fläskytterfile med hemmagjord klyftpotatis, yougurthröra och grönsaker, som allt sköljdes ner med rött vin. Till efterrätt blev det svenska jordgubbar och gammeldags vaniljglass. Mmmm..... Min mage gillade det skarpt!

Kvällen ägnades åt att titta lite på tv, för jag var så trött efter att bara lyckats sova ca 3 timmar under natten. Kan meddela att jag slocknade som ett utblåst ljus under hockeyn sen vid 2-snåret på natten. Vaknade till liv igen när matchen var över och fick det glädjande beskedet att Detroit vunnit med 5-0 mot Pittsburgh. Precis som det ska vara. Men jag skulle helst velat se matchen också.

Jag orkade dock inte resa mig upp ur soffan, utan stängde av tvn, drog filten över axlarna och vände mig om. Jag sov några timmar till och vaknade igen någon gång mellan 8 och 9, men visst känns det fortfarande i kroppen att man inte är riktigt fit for fight ännu. Idag har jag åter tappat aptiten, men får i alla fall i mig något, även om det bara är smulor i jämförelse med hur mycket jag äter annars. Det är nästan lite så att man får titta på klockan och räckna timmarna mellan måltiderna, så man äter vare sig man är hungrig eller ej. Det är så jobbigt.....

Kommentarer
Postat av: Sacaka

Det är helt mormalt att din aptit inte är som den brukar. När jag var i liknande situation som du är i nu för snart 3 år sedan så köpte jag Modifast måltidsersättning på apoteket. Pulvret med chokladsmak är inte helt fel och det kan vara lättare att få i sig dryck än mat när kropp & själ är i obalans. Kram //Sacaka

2009-06-07 @ 21:48:28
Postat av: Pernilla/Pim

svenska jordgubbar.. mums



jobbigt att tappa aptiten..hoppas den återkommer snart KRAM

2009-06-08 @ 20:30:20
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: ROXY

usch, de är riktigt jobbigt att tappa aptiten, och ännu segare att äta ensam då den inte finns :&

2009-06-09 @ 13:48:12
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0