När jag är trött, då somnar jag

Det är väl ingen sensation i sig, men när det gäller mig, så betyder det att jag kan somna vart som helst. Nej, jag har inte lagt mig ner på gatan i slasket och sovit, men jag har vid i alla fall två tillfällen velat lägga mig ner på golvet på jobbet och sova. Mitt i maskinhallen! DÅ är man trött.

Igår var det hockeyn jag nästan somnade ifrån. Jag satt i soffan för att hålla mig vaken, för det var en bra match. Och om ni missat det, så vann HV71 med 3-1 över Frölunda. Slutsignalen ljöd och jag lade mig tacksamt ner i soffan. Mobillarmet var inställt på att ljuda vid 22.30. Jag ville bara sova, bara en liten stund innan jag kröp ner i sängen. För dit orkade jag helt enkelt inte alls gå. 22.30 ljöd säkert larmet, men jag sträckte tydligen bara ut handen och stängde av det. Mobilen låg ju på soffbordet. Mycket smidigt och bekvämt. Vaknade gjorde jag vid 05.00 imorse. Pigg och utvilad. Ja, jag har en himla skön soffa att sova i. Att jag sen sover i tvåsittssoffan istället för tresittsaren, kan man ju alltid undra över. Men den är bäst vänd mot tvn enligt mig. Fast jag har haft en hel del nattgäster i tresittssoffan också.

Så alla ni som ropade efter mig på Msn igår efter hockeyn. Sorry, jag sov och drömmde söta drömmar!

Men Camilla, det ska bli skoj att få träffa dig ikväll eller imorgon.

Mr Page: JA, Håååvvve blååå!

Maria: Ha en trevlig helg med Philip!

Ylva: Hoppas att vi hinner träffas imorogn innan och/eller mellan mina Spin of Hope-pass på Friskis

Ja, imorgon är det dags för Spin of Hope på F&S, ett samarbete med Barncancerfonden där alla pengar oavkortat går till Barncancerfonden. Ett 30-tal olika gym runt om i landet har detta event samtidigt, inte bara på F&S utan även Natilus och andra. Jag är lagledare för värdlaget på Friskis här i hemstaden. Och då vi har en sjukling och troligen ingen ersättare, så blir det till att ta två pass för mig. Först kl 10.00 och sen mitt ordinarie kl 18.00. En timme varje gång. Som jag sa till LR när vi åt lunch på En Italienare och En Grek idag:
"Den som har mat färdig till mig när jag kommer från Friskis på kvällen, kommer att stå väldigt högt i värde hos mig."
Helst ska maten stå på mitt köksbord också. Vilket betyder att jag kommer att få laga den själv.

Nej, nu ska jag försöka ta tag i den tvätthögen i tresittssoffan som kom till igår och smälta med goda lunchen LR och jag åt. Fast jag skulle ju kunna göra.....

*ignorerar tvätthögen och kryper ner i tvåsittssoffan och tittar på et reprisavsnitt av Vänner istället*

Just det: Sa jag att HV71 vann med 3-1 över Frölunda??!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0