Nu är hon bara borta

Imorse (torsdag) fick jag ett sms från en vän. En gemensam vän har gått bort under onsdagen. Hon hade fått en hjärnblödning och körts upp till sjukhuset, medvetslös som jag förstod det, och hade sen aldrig vaknat upp igen. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att det har hänt. Jag kände henne inte lika bra som andra i vår lilla speciella vänskapskrets, men det känns konstigt ändå. Vissa har gråtit bara de tänkt på henne, själv har jag blivit mera fundersam. Det är svårt att gråta över någon som man inte riktigt kände. Men visst kommer jag att sakna henne. Det kommer liksom inte bli samma sak längre när vi träffas igen. Och bara för att jag inte gråter, så betyder det inte att jag sörjer henne.

När man är med om att någon man känner bara försvinner så där, så inser man att det kan hända vem som helst, när som helst. Obehaglig tanke och jag vill helst bli av med den. Men kanske kommer den att göra nytta i slutändan på något sätt. Men visst får det en att tänka till.

Kommentarer
Postat av: V

Jag kände inte heller henne jätteväl...men man hade ändå kontakt nästan varje dag genom bloggen. Jag väntar på att det ska stå att hon är inloggad, men det kommer det ju inte att göra tyvärr :(

2009-03-21 @ 19:28:30
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Susanne

V: Nej, nu kommer hon inte stå som inloggad längre..... Fy fan va livet är orättvist!

2009-03-21 @ 21:38:16
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Sacaka

Usch vad obehagligt! :( Jag tänker emellanåt på såna grejer som att livet är bara till låns å man vet aldrig vem som står näst på tur att få sluta livet abrupt! Förstår att det måste kännas oerhört konstigt när någon i bekantskapskretsen bara "försvinner" från jordelivet utan förvarning!

2009-03-22 @ 13:12:09
Postat av: Pernilla/Pim

Ja det har varit en obehaglig helg sen det beskedet.. och man får väl hoppas att eftertanken blir bra i framtiden. man kanske tänker lite extra på folk..det kan ju vara sita gpngen man ser någon..man får väl hoppas det för något bra med sig även om det är hemskt.. usch

2009-03-22 @ 17:23:15
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Andromeda

Man blir alltid påmind om livets förgänglighet när något sådant händer. Det gäller att ta vara på livet medan man har det. Man vet aldrig vilken dag det kan vara över... Kram

2009-03-22 @ 22:28:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0