Julbord på Hooks Herrgård

Idag har jag varit med familjen på Hooks Herrgård och ätit julbord. Familjen har detta år även utökats med en utbytesstudent, en 19 årig kille från Pennsylania. Det var god mat och vi hade ett par trevliga timmar där. JAg fick även reda på att min brorson på 10 år, tycker att hockey är skoj, så jag lovade honom efter att fått klartecken av mamman, att ta med honom på en lördagsmatch efter nyår. Naturligtvis ska vi komma dit så pass tidigt att han får stå vid staketet precis ovanför ingången till A-Stå, så att han inte får någon lång vuxen framför sig. Och självklart ska han få låna min finfina halsduk under matchen, för tröjan lär han mer än drukna i trots att jag har den minsta i vuxenstorlek.

Resten av denna lördag ska ägnas åt jobbet om några få timmar. Det är min jobbhelg denna helg. Vilket betyder att jag är ledig i nästa vecka, vilket betyder att jag ska börja städningen av lägenheten. Spisen och spisfläkten hade jag bl a tänkt ta itu med.

Nu ska jag se klart eftersändningen av natten NHL-match.

Ha en underbar lördagskväll goingar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Va trevligt med julbord! :)

2009-11-28 @ 20:15:48
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se
Postat av: ROXANNE

jag är också ledig nästa helg :)

jobbar du varanann som mig?

2009-11-29 @ 09:14:36
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Helena

Tänk att du vågar äta julbord i dessa svininfluensa-tider... Men jag kan tänka mig att det var gott!

2009-11-29 @ 12:16:15
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: Susanne

Maria: Ja, det var trevligt!



ROXANNE: Just nu verkar det så, då jag jobbat en del extra på helgerna. Annars jobbar jag bara var tredje helg :O)



Helena: Vet vad du menar, men jag orkar inte bry mig. Dumt kanske, men det är större risk att bli smittad på stan

2009-11-29 @ 17:13:02
Postat av: Andromeda

Nu blev jag riktigt sugen på att äta julbord. Om en och en halv vecka ska jag med jobbet och äta julbord. Det brukar alltid vara mysigt. Hoppas att din söndag har varit bra!

2009-11-29 @ 21:45:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/andromeda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0