Taggad får träningsvärk

Idag var jag grymt taggad inför kombipasset. Dags att äntligen få träna efter tre veckor. Tre veckor! Jag har verkligen haft grym träningsabstinens. Kommer till Friskis rejält laddad inför passet. KB var inte på plats, men det var däremot JM. Urkul! Härlig ledare med ett brett leende.

Precis innan jag blev sjuk, så hade jag bestämt mig för att det var dags att lassa på lite mera vikt på skivstång, d v s 2,5 kg till. Sagt och gjort, så gjorde jag det. Resultatet var att jag inte orkade många armhävningar alls. Varken på fötterna eller knäna. Fy vad klen jag kände mig. Men så kan det gå när man lassar på mera vikt.

På spinningen var jag så trött i armarna att de skakade trots att de va avslappnade och mer eller mindre utan tyngd, precis som det ska vara. Själva passet var svettigt skoj! Jag var så trött direkt efteråt. Ni vet, så där härligt trött som man kan bli efter ett pass.

JM har spinning på torsdag och skivstäng på fredag, så vi får se vilket jag kommer iväg på. Mera JM-pass blir det i fortsättningen i alla fall.

Men en sak vet jag: Jag kommer ha träningsvärk i armarna när jag vaknar imorgon.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Andromeda

Träningsvärk tycker jag känns bra att ha. Då vet man liksom att man har tränat muskler som behövde tränas... :-)

2009-11-17 @ 21:33:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/andromeda
Postat av: Susanne

Andromeda: Visst är det gött med träningsvärk! :O)

2009-11-18 @ 15:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0