Nhl-premiären i Stockholm m m

Den 2 oktober car det så dags, äntligen. JK och jag åkte upp till min syster i Västerhaninge, där vi fick mat med vin till. Medan syrran och jag pratade lite för oss själva, tog hennes man hand om min kompis, och de satt och pratade elektronik och datorer. Strax efter halv sju, tog vi pendeltåget in till Farsta strand och sen tunnelbanan in till Gullmarsplan. Därifrån gick vi bort till Globen, och på vägen dit hittade vi denna fina skylt.Ditåt ligger en pissoar

Väl på Globen, letade vi reda på vära platser, för att sen gå ett varv inomhus och kolla lite hur det såg ut samt kolla in allt folk. Strax innan 20.00 satte vi oss ner på anvisad plats; rad 11 plats 43-44, vilket var precis innan kurvan mot ena kortsidan. Där försvarade nr 30, Chris Osgood kassen för Red Wings i två perioder.

Tyvärr så tappade Detrouit sitt spel när de gjort 3-1 i mitten på andra perioden. Visst blixtrade de till vissa stunder och i tredje perioden hade de en lång press på St Louis och man trodde att de skulle göra 4-3. Istället var det till slut St Louis som gjorde 3-4 och vann matchen. Här följer lite fler bilder från matchen och kvällen.

Lagen värmer upp på isen
Nr 5 och lagkapten, Nicklas Lidström, står mitt i mittcirkeln

Obligatorisk varmkorv i första periodpausen
Obligatorisk varmkorv i första periodpausen. Det var en knepig ketchupflaska dock på plats, men skam den som ger sig

Detroit har power play 5 mot 4
Detroit har power play 5 mot 4. Lidström står längst till höger på sin sedvanliga plats

Nr 5 ska det vara!
Bilden säger allt!

Nattdrink med tilltugg
När vi kom hem till syrran igen mitt i natten, tog vi en nattdrink och tuggade i oss lite godis

Lite flera bilder finns här

På lördagen åkte vi till norra Stockholm och besökte AS, en gemensam vän. Där fanns det även två döttrar med pojkvänner, en iller och två hundar plus jag och JK. Alla i en mindre trea. Men det var mycket trevligt och jag fick en ny kompis i en stor rotweiler vid namn Balo, som "pratade" relativt högljutt när m,an kelade med honom. Underbar hund!

En liten gottegris!
Illern Sture var en riktig liten gottegris

Fiffi vilar huvudet
Engelska mastiffen Fiffi tyckte bordet var utmärkt att vila huvudet emot när man låg i soffan

Så ligger man i soffan
Är man stor, så är man

Rotweilern Balo
Rotweilern Balo vilar efter en lång kelstund vid mina fötter

Som sagt, lite flera foton finns här

Kommentarer
Postat av: pim

Detroit förlorade ju bååda matcherna. vad ä'r det för soplag du hejar på :P

kul foto och illerna var söt:)

2009-10-05 @ 19:39:38
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Maria

Det låter som att du har haft det riktigt trevligt! Fina bilder också :)

2009-10-05 @ 19:45:01
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se
Postat av: V

ser ut som att du har haft det riktigt trevligt :D

2009-10-05 @ 21:31:07
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

hahaa, härlig skylt ;D och söt iller :)

2009-10-06 @ 09:15:18
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: Nu ska vi inte vara sånna ;OP Visst är illern söt!



Maria: Tack, helgen var toppen!



V: Jag har haft det jättetrevligt! :O)



ROXANNE: Visst är skylten skön! Ja, illerna är supersöt! Vill ha en ännu mera nu

2009-10-06 @ 14:11:21
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: emma

hoppas du har en bra tisdag? (:

2009-10-06 @ 18:14:37
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Zombie

Nice med hockey! =)

2009-10-07 @ 21:24:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0