Förlust

Djurgården lyckades med en snygg passning få in pucken bakom Stefan Liv med bara 6 sekunder kvar av första sudden death-perioden. Det var tungt..... Lite orättvist med tanke på att HV, enligt mig, hade lite mera press på Djurgården i SD. Men, men..... Allt kan hända i hockey, och ibland studsar puckarna inte som man vill, utan som motståndarna vill.

Det var, precis som de tidigare matcherna, tajt och otäckt jämt. Utvisningar hit och dit, storspelade målvakter och farliga målchanser. Jag höll dock på att gå åt i slutet av tredje perioden när Andreas Falk landade på ryggen i anfallszon, och smått staplande tog sig till båset för egen maskin. Han spelade dock sen igen, så då var jag lung igen. Oavsett segrande lag, så var det en rolig match att se. Bättre finalserie kan man inte önska sig. Det enda jag önskar lite mera av, är tacklingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0