Frisk?

Sent igår kväll trodde jag glatt att nu var det över. Imorse efter att ha sagt hej då till daten via FB, då han skulle åka till Stockholm idag, så inser jag att jag bara blir tröttare och tröttare, varmare och varmare. *Men va f*n!" Jo då, visst var det febern som kom krypande igen. Jag hade bara varit vaken en kort stund, och endast tagit mig från sängen till att krypa ner under en filt i soffan med laptopen i knät. Då klockan inte var mer än 05.30 ca, bestämde jag mig för att återgå till sängen. Vaknar ca 2,5 timme senare och har fortfarande strax över 39 grader i feber. Blääää.....

Och medan jag ringde runt för att fixa en ersättare till mitt värdpass på Friskis i eftermiddags, så nös jag och sen forsade det mer eller mindre blod ur ena näsborren. Jippi, jag har snytit sönder blodkärlen också! Fick tag på JH, som ställde upp trots att det innebar lite småkrångel för honom. Toppenkille som blir ledare till hösten. Sen var det bara att ringa till jobbet och tala om att jag behövde ett dygn till hemma. Visst en hel del sjuka på jobbet just nu. Tufft men så kan det bli ibland.

Efter att ha sovit sen i ett par timmar, tvingade jag i mig mat. Jag har fortfarande ingen aptit, vilket är ovanligt för mig. Mat är ju gott! Men jag blir så när jag har feber. Maten smakade i alla fall som den ska idag. Efter lite om och men, fick jag i mig hela portionen. Sen sov jag ett par timmar till. Nu känner jag mig piggare och har varit vaken ett par timmar igen. Känns mycket bättre, så nu kanske det äntligen är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0