Jag och min hjärna är inte alltid vänner

Nej, det kan man lugnt säga. Igår när jag handlade, så var jag enormt trött. Ingen ursäkt kanske, men så var det. Jag måste ha varit trött, för jag glömde lite matvaror. Det upptäckte jag idag när jag skulle laga mat. Båda paketen med färsk pasta och båda paketen med fetaost var spårlöst försvunna. Jaha, tänkte jag, letade reda på kvittot och knallade ner till affären. Men i kassan hade de inget uppskrivet på att båda dem varorna skulle vara glömda av samma kund. Nehe, tänkte jag och knallade in i affären och inhandlade dessa varor. Snällt och glatt betalde jag för dem och gick hemåt igen.

Väl hemma återgick jag till att laga maten och lade in kvarbliven fetaost och pasta i kylen. Öppnade skafferiet för att ta fram lite knäckebröd, och tänkte: Undrar om pastan ligger på hyllan med den vanliga pastan? Jag drog ut hyllan och jo men visst. Där låg det två paket färsk pasta som ska förvaras i kylen. Någon fetaost hittade jag dock inte, så den glömde jag i affären. Men nu orkar jag inte gå dit igen. Nu vill jag äta. Anars kanske jag glömmer hockeybiljetterna hemma, och det vore en smärre katastrof!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Så skönt att höra att jag inte är ensam om att göra så och mycket värre...

Ha en bra dag jag håller på dig och HV nu det vet du!

2010-04-17 @ 14:03:34
URL: http://majsanofsweden2.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Skönt att veta att det finns flera som inte alltid är överens med sin hjärna X)

2010-04-17 @ 23:48:38
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0