Oj, oj, oj.....

Vilken match! Jag trodde mina nerver skulle gå åt på en enda kväll. Det var kamp här och där, puckar strax utanför stolarna på båda sidor av isen, det var taskiga bedömningar av domarna åt båda hållen, två otroligt duktiga målvakter och det var spännande in i det sista. Vi fick första målet med ca 5/6 minuter kvar av matchen. Mattias Tedenby lyckas få in pucken bakom Djurgårdens Gustaf Wesslau. Jubel från HV-fansen! Dröjde inte mer än 3/4 minuter, så hade Jimmie Ölvestad kvitterat. Häftigt att höra jublet från lite mer än 13.000 människor samtidigt! Sen var ordinarie matchtid över. Omspolning av isen, 15 minuters paus och sen Sudden death. Efter två HV-utvisningar och otäcka målchanser för Djurgården, så lyckades Johan Davidsson, Martin Thörnberg och Jukka Voutilainen avsluta matchen. Matchhjälte är den sistnämde. Vilket jubel!

Matchens negativa händelse: Att det slängdes in mynt, snusdosor och annat skräp på isen vid fler än ett tillfälle. HV:s ditresta supporterklack var i alla fall oskyldiga. Så tråkigt att saker som dessa ska hända. Det liksom förstör stämningen.

Dagens näst roligaste upplevelse, var när jag var inne på damernas i första periodvilan. När jag kom ut från mitt bås för att tvätta händerna, säger tjejen som kommer ut ur ett annat bås strax efter mig:
"Vilken snygg tröja du har!"
"Tack!", svarar jag och ler stort. Det är även en kvinna som är i sällskap med tjejen, och hon läser vad som står på ryggen.
"Falk-On" säger hon helt korrekt och får fram att jag syftar på att Falk alltid är "på" och jobbar hårt.
Jag nämner sen något om att det skulle vara kul om Falk fick se tröjan någon gång, och då säger tjejen:
"Det kan vi ordna, jag är hans flickvän. Jag ska bara få fram min I-Phone."
Jag ler och skrattar lite. Inte den man väntat sig att springa på inne på damernas direkt. Så ryggen min fotades, och jag fick snällt vända mig om och ställa upp på ett foto till, så det syndes vem jag var. Inget  "Jag mötte Lassie" kanske, men riktigt kul ändå.

Min matchtröja med Andreas Falks nummer och Ordlek på hans namn

Nu har jag varvat ner, ätit nattamat för att mätta den hungriga magen och uppdaterat mig lite här och där, vilket betyder att det är dags att krypa ner under täcket och gosa med kuddarna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Lät som en riktigt spännande match! Vad häftigt med Falks flickvän..som du säger.. Vad är oddsen??



Hoppas nästa match blir lika spännande och att ni vinner allt! Stor kram vännen!

2010-04-20 @ 05:49:49
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/
Postat av: Fröken Bovary

Jag gillar att jag fortfarande blir sådär impad när jag kommer in på din blogg och du är så brutalt sportig. Jag gillar´t

2010-04-20 @ 11:54:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bovary
Postat av: Susanne

Malin: Ja, inte är oddsen stora för att det händer. Kul var det i alla fall :O) Nästkommande4 två matcher kommer att bli lika spännande och jämna, så när denna finalserie är slut, så kommer jag vara grymt tacksam att jag fortfarande är ledig.



Förken Bovary: Hi hiii..... Va kul att läsa! Fick mig att stärcka på mig ytterligare en cm :OD

2010-04-20 @ 12:03:14
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: V

Haha, häftigt :D

2010-04-20 @ 18:02:47
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: nilla

ha ha hoppas han får se den då. dewt var ju lite kul:)

2010-04-20 @ 18:41:24
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

V: Ja visst är det! :OD



nilla: Ja, jag hoppas verkligen att hon visar bilden för honom och han blir glad :OD

2010-04-20 @ 22:50:22
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0