Bokmalen i mig kan göra mig förvirrad

Ja, inom mig bor det en bokmal. När bokmalen är på bästa humör, plöjs bok efter bok igenom. Sen mitten/slutet av juli har fyra böcker blivit utlästa. Känns riktigt bra! För tillfället är det fanasty-genren som bidrar med stimulans. Men när de två sista böckerna i bokserien är utlästa, ska jag nog ge mig i kast med de fem första böckerna av Camilla Läckberg. Eller Henning Mankell. Det gör hjärnan gott att byta genre lite då och då. Tråkigt nog har jag ingen sci-fi-bok att läsa efter det, men det är några böcker kvar, typ 10, innan jag är utan bok att läsa.

Då jag läser mycket fantasy och sci-fi, så blir det mycket böcker på engelska. Så jag får även avbrott i språket, och det ger lite roliga konsekvenser emellanåt. När jag som bäst är inne i en engelskspråkig bok, så kan jag ibland inte komma på vissa ord på svenska. Däremot kommer jag på den engelska motsvarigheten som ingenting. Frustrerande ibland, men samtidigt lite kul. Det har varit så pass illa vid några tillfällen att jag sagt det engelska ordet och bett någon tala om det svenska för mig. De gånger de hänt i mammas närvaro, vill jag inte veta vad hon tänker. Själv har jag övertygat mig själv om att jag har ett enormt ordförråd. På engelska! Och visst ligger det en vis sanning i att mitt ordförråd på engelska i vissa fall är bättre än mitt svenska. Inte alls bra egentligen, men det är bara att gilla läget och fortsätta att supa i sig ordkunskap från båda språken.

Svar på kommentarer:
Frida: Miniresan var jättetrevlig :O)

V och Sacaka: Ja, det var verkligen kul att få träffa Oskar H :OD

Zombie: Nja, vete inte om skrämseltaktiken skulle funka på Oskar. Vill ju inte att han ska dö på kuppen XD

Andromeda: Det är så enkelt och gott, så den kycklingrätten tycker jag att du ska testa :O)

roxanne: En av de absolut bästa låtarna med Moto Boy indeed :OD

Kommentarer
Postat av: Frida

Toppen :)



Ja det blev massa skitsnack bakom ryggen på mig så jag beslöt mig för att starta en ny blogg! Jag trivs bättre där speciellt när jag inte jobbar på Mcd längre heller :)

2010-08-10 @ 17:34:31
URL: http://ineverbeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0