Dag 22 - Det här upprör mig

* När jag sätter mig själv i trubbel p g a min tanklöshet - Har nog hänt alldeles för många gånger egentligen, men tack och lov i nya situationer hela tiden. Fast det är illa nog de få gånger det händer

* När folk snor mina saker eller gör inbrott i mitt förråd - Låt bli andras saker!

* När någon är dum eller elak mot mig - Jag gillar inte att vara ledsen, ok?

* När någon gör mina vänner och familj ledsna - Jag gillar inte att se andra ledsna heller

* När folk i skilsmässa använder barnen som vapen - Fegt och ryggradslöst

* När folk är elaka mot någon bara för att de känner för det - Hur lågt får man sjunka egentligen?

* När någon blir sexuellt utnyttjad; man eller kvinna, barn som gammal - Att man kan sakna respekt för en människa på det visset är ofattbart och avskyvärt

* När någon misshandlar någon fysiskt och/eller psykiskt - Fegt i alla former och respektlöst

* När folk inte har vett nog i skallen att använda ringklockan på cykeln - Jag lovar att ringklockan inte bits tillbaka

* När gångtrafikanter går mitt i vägen istället för utefter en kant - Menar inte att de ska stryka utmed kanten, men mitt i vägen behlver de inte heller gå

* När cyklister cyklar på trottoarer - Man får inte cykla på trottoaren. Törs man inte cykla på bilvägen, leta reda på närmaste cykelbana eller lämna cykeln hemma

Jag kan säkerligen komma på många flera saker, men nöjer mig med detta. Kan meddela att jag t o m har ringklocka när jag åker inlines. Den sitter fast med spännbart platsband över lång- och pekfinger på vänster hand och det är bara att plinga med tummen när man vill om någon som går i vägen. Det ni! Ni ska se deras min när det ser att det är någon på inlines och inte en cyklist som åker om. Sen måste jag vidare erkänna att bland det roligaste som finns är att använda ringklockan på cykeln eller när jag åker inlines, för hur många som helst här nere i min stad hoppar högt av ovana att höra en ringklocka. Jag skrattar lika mycket varje gång inombords och leendet går från öra till öra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0