Dag 24 - Det här får mig att gråta

Jag är inte hård och okänslig på något sätt, men jag gråter inte så lätt. De få gånger jag gråter, så är jag personligt engagerad i händelsen som utlöst tårarna. Det är inte många som sätt mig gråta för jag gråter inte inför andra. Jag bara vägrar! Det är inte för att jag tror att jag ska anses löjlig som gråter, utan det ligger djupare än så. Att visa att man är ledsen, gör dig bara mera sårbar. Det var något jag fick lära mig i skolan och det sitter i. Mer än så tänker jag inte säga om saken, då hela ämnet bara är jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att visa att man är ledsen är att öppna upp sig för andra. Det kan vara ett sätt att visa "att jag litar på dig". Men även jag har svårt att visa det för andra. Men visst har man blivit blödigare med åren. Idag kan jag till och med få rullande tårar av film,

2010-12-20 @ 22:31:04
Postat av: Susanne

"Anonym" trots att jag vet vem du är ;O) - Visst vet jag att det är ett sätt att visa för någon att man litar på dem om man vågar visa sig sårbar för dem. Men vi har alla våra ryggsäckar att bära och min är inte alltid så jäkla lätt. Jag kanske skulle ha uttryckt mig lite klarare än vad jag gjorde

2010-12-21 @ 01:58:09
Postat av: Daniel

Inte mitt fel att blogg.se suger och plockar bort mitt namn :@

2010-12-21 @ 22:32:29
Postat av: Susanne

Jag vet, det händer mig också ibland. Jag bara jäklades lite med dig Daniel :P

2010-12-22 @ 02:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0