Flytten till nya lägenheten - Del 7

Ville bara tala om att jag har tillgång till internet igen. Äntligen! Men nu lämnar jag er för att gå på de där flyttkartongerna igen. Det går sakta men säkert framåt.

Min frukost
Min frukost på flyttdagen som intogs sittandes på vardagsrumsbordet

Lördagen var lika med flyttdag samt hockeymatch med brorsonen och utbytesstudenten. Efter hockeyn var jag dessutom medbjuden till O´Leary´s för att äta middag. Fullt ös hela dagen med andra ord. Strax efter åtta på morgonen kom My own handy man och hämtade upp mig, och vi åkte till Statoil och hämtade den förhyrda lilla lastbilen. Den som lämnade ut den var CB på Friskis. Riktigt kul att just hon jobbade den morgonen. När vi kom tillbaka till lägenheten, kom BT alldeles lagom och vi satte igång att lassa in grejer.

Vid halv elva var BT tvungen att ge sig av då han skulle döma en innebandymatch i Forserum, men då kom JS så lägligt och löste av honom. Tur att man har arbetsvilliga killar i sin bekantskapskrets. En vända och en säng senare, var det klart. Gött! Efter att jag och LR återlämnat lastbilen till Statoil och CB, så åkte vi förbi Wok & Co och hämtade upp mat. Jag gick sen hem till mig och LR åkte hem till sig.

Jag åt och duschade i snabb takt. Jo då, jag kan vara snabb om jag vill, men jag föredrar att inte vara snabb. Vid tjugo i tre kom mamma och hämtade upp mig, då jag utan problem fått henne att agera taxi till matchen. Så hon hade redan hämtat äldsta brorsonen och familjens utbytesstudent innan hon hämtade upp mig.

Vi fick bra ståplatser på Kinnarps och vi fick se en riktigt kul hockeymatch. Tyvärr så förlorade HV matchen, då de tappade det mesta av sitt spel efter två snabba mål av Södertälje SK. Tråkigt, men man är inte alltid bäst. Bara de är bäst när det gäller, så är jag nöjd. Efter matchen hämtade brorsan upp oss och lämpade av mig utanför nya lägenheten innan han åkte hem med de andra.

Jag tackade sen nej till middagen ute, då jag kände mig mera sugen på att börja packa upp, vilket jag också gjorde. Sen gick jag och handlade lite småsaker, då jag behövde kvällsmat. Sen hällde jag upp ett glas vin och påbörjade uppackningen. Jag satte även igång den absolut första tvätten i min alldeles egna tvättmaskin. Lycka! Vid elva på kvällen, sov jag gott i min säng i ren utmattning.

Köket
Köket i nya lägenheten. Och ja, det är barskåpet som står uppackat bredvid spisen. Jag vet hur man prioriterar!

Vardagsrummet
Här inne var det mest kaosartat

Första tvätten
Första gången jag använder min alldeles egna tvättmaskin

Kvällsmaten
Kvällsmaten första kvällen: Grövre bröd med brieost och paprika på. Till det dracks ett glas vitt vin.

Ha en toppenbra onsdagskväll Goingar!

Kommentarer
Postat av: Kaktusblomma

Tjohoo! Grattis till nya hemmet! Fin tvättmaskin du har! Förstår att du hellre packa upp än vra på vift. Man längtar ju efter att boa in sig...



kramar

2010-02-04 @ 22:13:52
URL: http://kaktusnya.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0