Min lördag

Idag har jag inte gjort många knop. BW vandrade ner till tåget vid 08.20, så han skulle slippa jäkta. Han är numera med bil, men var tvungen att åka vidare mot Kalmar och Öland i jobbet. Tråkigt, men så kan det vara ibland. Det var oavsett hur kul som helst att se honom igen.

Jag har som sagt varit lite oföretagsam idag. Endast två kartonger har vikts ihop och lagts till högen framför hallspegeln. Men kvällen och natten är ju inte slut än, och jag måste ändå ställa om dygnet, då jag börjar jobba på måndag kväll igen.

Jag har precis sett klart på Skellefteå AIK-HV71 med laptopen liggandes på magen. Det var en mycket rolig match att se. Det hände saker hela tiden och det var mycket heta känslor. Det var gruff och bök lite här och där överallt på planen mest hela tiden. En av mina favoritsekvenser var vid kamp om pucken framför SAIKs bås, då Andreas Falk i HV puttar omkull en SAIKare som inte är på isen utan i båset. Härliga Falk! Mycket kamp om pucken var det, och vid ett tillfälle sa kommentatorn: "Så är det lite gruff igen. Eller rättare sagt; Det är lite mys vid sargen." Så kan man också beskriva kamp om puck i denna match. Mys vid sargen..... Tråkigt nog slutade matchen 3-2 till SAIK.

Nu ska jag väl ta tag i ännu en kartong.....

Kommentarer
Postat av: nilla

nu får vi nog snart sk'älla upp hv. ett break kanske är välbehövligt

2010-02-07 @ 20:15:16
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

nilla: Ja, det börjar bli dags för dem att verkligen ta sig i kragen. Du får trava in i deras omklädningsrum imorgon kväll innan matchen och skälla på dem ;OP

2010-02-07 @ 21:27:58
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0