Tittar in nu igen

Ja, inte har jag varit hemma mer än för att sova känns det som. Men så är det ibland. Sen har även spelnörden i mig vaknat till liv. Inte bra att testa nya spel. Särskilt inte när man vet innan man har testat det, att man kommer att fastna i det.

Lördagen bjöd på god mat, god dricka, skratt och underbara vänner. Vi hade så himla trevligt! Vilken toppenkväll! Utgång på O´Leary´s blev det också och alla utom en kille, som gått hem tidigare, hängde med ut. Urkul! Och ja, Nilla, du ska få fotona vid tillfälle. D v s när jag orkat gå igenom dem alla. Kvällar som dessa ska det bli oftare. Jag gillar ju att laga mat, så jag ska nog ta och göda mina vänner lite oftare.

Söndagen bjöd på nålar, trevligt sällskap, en färdigsydd klänning och en present. När jag kom upp till MR i syrummet, hängde det en urtuff långklänning på provdockan. När mitt gillande syntes på långväg samt hördes genom mina ord, sa hon bara:
"Va bra! Den är till dig!"
"Va? Är den?"
"Japp! Jag såg tyget och tänkte genast på dig."
Jag bugar, bockar och niger. Den är dock sydd med marginal, så den är lite för stor och för lång, men det ska vi ta hand om efter galafesten. Det fanns även tyg över, så MR ska sy ett halter neck-linne med knytning i nacken till mig. Vilket partylinne det kommer att bli! Undrar om det finns kvar tyg från festklänningen också.....

Söndagskvällen spenderade jag sen med mamma i konserthuset och lyssnade på en underbart vacker konsert med kammarensambel antar jag att man kan säga, och en flöjtsolist.

Natten spenderades på jobbet.

Måndagen sov jag så länge som jag fick, vilket blev till 15.00 ca. 17.45 hade jag pass på Friskis, och maten var tvungen att lägga sig i magen innan dess. Spinnar man, vill man inte precis ha ätit. Det är inte roligt alls. Kvällen vet jag inte riktigt vart den försvann, men mycket OS blev det. Så även under natten.

Och idag har jag åter igen varit på Friskis. Skivstång/Spinning som varje tisdag. JM vickade även denna tisdag för KB som jag tror är i Thailand och lapar sol. På förslag, så bytte vi benlåt på passet idag, så motionärerna fick utöva hopp med skivstången på axlarna. Det är inte så blodigt som det låter. Det är värre! Man böjer benen och svajar te gånger, sen gör man ett litet hopp rakt upp. Sen kommer det tunga, och det är att landa. DET känns i lårmusklerna. Och innan låten, så hälsade JM naturligtvis att det hela var min idé. Men tack för det!

Jag sprang ut från spinnsalen när det var dags för strechen, för 55 minuter senare skulle jag vara på Teatern och se Thomas Pettersson uppträda. Jag hann i så pass god tid, att när jag var hemma hos mamma, som bor precis bakom Teatern, så hann jag äta två mackor och dricka lite mjölk. Thomas Pettersson var så jäkla rolig! En perfekt avslutning på en lite stressig kväll.

Nu sitter jag och ugglar framför repriserna på OS-sändningarna, och funderar på om jag ska ta tag i att undersöka varför min telefon inte funkar. Troligen är det mitt modem bara som ska startas om, men med min sedvanliga tur, så är det säkert trasigt.

Och nej, jag har varit urusel på att läsa bloggar de senaste dagarna. För det ber jag om ursäkt. JAg har inte glömt er och ni snurrar förbi i mina tankar lite då och då, och jag hoppas att ni alla har det bra.

Kommentarer
Postat av: Adore

Tomas Petersson är ju så bra!

Älskar när han var med i TimeOut :)

2010-02-18 @ 00:18:10
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: nilla

MER MAT ÅT FOLKET! Läs. Susannes vänner:)

2010-02-19 @ 18:40:39
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0