Destination Göteborg del 3

Så sitter man hemma i soffan igen. Vaknade för ca 90 minuter sen och känner mig pigg och fräsch. Ja, halsen är lite öm efter allt skrikande och sjungade igår på bussen och inne på Scandinavium, och det hörs nog om jag pratar för länge. Attans! *skrattar*

Lunchen med SA var trevlig och god. För er som bor i Jönköping och inte varit på En Italienare & En Grek, gå dit. Sen gick vi vidare till Claras och tog en fika. Vi åt båda en choklad- och banankaka med morotskakaglasyr och hackad mörk och vit choklad på. Saligt god! Måste gå tillbaka dit snart och äta den igen.

Uppe vid lokalen, så satt vi inne i värmen och pratade lite med folket som redan hade kommit och väntade på våra bussar. Vi var ca 90 st som skulle följa med till Göteborg och heja på våra killar. Bussresan upp var rolig och det bjöds på hejarramsor, sång och skratt.

Matchen var jämn och tuff, precis som jag trodde att den skulle bli. Nerverna fick sig en rejäl omgång emellanåt, men det är så det ska vara under matcher som denna. Slutresultatet efter full tid och påföljande förlängning blev 2-2, och det får väl ses som ganska rättvist. Båda målvakterna storspelade och gjorde några riktigt snygga räddningar var.

Under första periodpausen träffade jag Adore, en glad Göteborgstjej som jag inte träffat på ca 1,5 år, och det var jätteskoj. Vi pratade lite om det senaste i våra liv, men så mycket mer hann vi inte med då det blev dags för andra perioden.

Hemresan fortsatte att bjuda på sång och mera skratt. Härlig stämning trots 2-2, men det är så det ska vara. Hockeymatcher är en folkfest.

HV71 är kärlek
HV71 är kärlek! SA och JE

Vi är bäst!
JE och jag

Adore och jag
Jag hittade den helt klart sötaste Indianen inne på hela Scandinavium. Adore och jag

Ut med pucken!
Nr 28 Adam Almqvist, nr 47 Lance Ward, nr 1 Stefan Liv, nr 39 Jukka Voutilainen

Tekningsdags
Nr 92 Teemu Laine, nr 11 Johan Lindström, nr 21 Pasi Puistola, nr 16 Kris Beech tekar, nr 22 David Petrasek

HV71 har gjort 0-1
Jukka Voutilainen har precis gjort 0-1 och vi jublar och sjunger. SA till höger i bild med JE bakom sig

Kramkalas efter 1-2 av Björn Melin
Kramkalas när Björn Melin satt 1-2

Flera foton kan ni se här. Dels från denna dag samt från ett annat tillfälle

Kommentarer
Postat av: pim

vi får väl gå till claras när vi väl får en fika på G.

söt bild på Frida :)

2010-01-06 @ 19:42:25
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Zombie

Kuuuul med hockey! =D

2010-01-06 @ 21:23:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: Kaktusblomma

Haha, vilka schyssta bilder! Man är liksom med på resan... Saknade en bild på den där kakan förstås ;)

Kram

2010-01-06 @ 22:34:15
URL: http://kaktusnya.blogspot.com/
Postat av: ROXANNE

vilken fest :D

2010-01-07 @ 11:09:12
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: Det får vi göra. Absolut! :O)



Zombie: Hockey är livet! Eller nästan..... :OD



Kaktusblomman: Kul att du kände dig delaktig. Och jag lovar att fota kakan nästa gång :O)



ROXANNE: Det kan du skriva upp att det var :OD

2010-01-07 @ 14:08:47
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Adore

Riktigt kul att träffa dig! :)

Hoppas vi får spendera ngra dagar i Borlänge tsmns också :)

2010-01-09 @ 12:35:43
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0