Fredag med träning och mamma

Min fredag började med en tur nere på stan och diverse inköp. Jag är nöjd med resultatet.

Vid 3-snåret packade jag ihop träningsväskan och tog mig ner till Friskis. Jag hade en ny spinvärd att lära upp, vilket alltid är lika skoj. Passet gick bra och F verkar som en läraktig tjej. Nu är det inte speciellt svårt att vara spinvärd, men vi har lite sysslor förutom att hjälpa till på passet, sålite finns det som vi måste komma ihåg. Hon ska gå med mig även på Skivstång/Spinning på tisdag.

Efter passet gick vi igenom lite olika saker som är bra att kunna. Sen var jag tvungen att skynda mig lite. Klockan var ca 17.45 och kl 19.00 skulle jag sitta i min stol på teatern och se på Wätterkyssar, årets nyårsrevy. Jag var lite sen. Men snabb som jag kan vara om jag vill, så var jag från Friskis vid 18.10, fräsch som en nyponros i vinterkyla. Jag ringde mamma, som jag skulle till teatern med, på min väg till Subway, för jag var hungrig. Då jag hade lite ont om tid, åt jag min sub på gående fot. Hos mamma drack jag lite vatten, borstade en tand eller flera, och sen gick vi till teatern. Mamma bor bara runt hörnet från teatern, så det var smidigt som bara den.

Wätterkyssar bjöd på massor av skratt. Jag skrattade så tårarna rann vissa stunder. En hel del sång med omgjorda texter fick vi också. Fick t o m höra två rader från HV-Blå av Fair Play Band, och hela publiken klappade med. Aktuella teman och händelser fick sig en spark hit och dit, och vissa offentliga personer fick sig andra sparkar. Lokala anknytningar i skämten gjorde det hela ännu roligare. Kanonbra föreställning med suveränt duktiga aktörer, aktriser och balett.

Efter föreställningen gick vi hem till mamma igen och åt en lyxig kvällssmörgås/minismörgåstårta och drack lite vin. Vi kollade på lite kort och pratade. När klockan slog midnatt, gjorde jag som Askungen och försvann i ett trollslag, då jag skulle hinna med bussen. Det gick förvisso en 40 minuter senare, men det var dags att säga "God natt".

Kommentarer
Postat av: ROXANNE

låter som en bra freadg! och vad sugen jag blev på en sub! :D

2010-01-16 @ 17:16:10
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0