Så var det där med min mage.....

Ja, min mage har många haft roligt åt genom åren. Eller rättare sagt, min förmåga att ständigt kunna äta, har många skrattat åt och "retat" mig för genom åren. Nej, jag har inte onormalt hög ämnesomsättning. Men då jag rör mig mycket varje dag i jobbet, så går det åt en del energi vissa dagar. Tränar gör jag endast två till tre dagar i veckan. Och tränar jag inte, lägger jag på mig istället, för mat har jag alltid fått i mig stora mängder sen jag flyttade till Jönköping. Var en vändpunkt i mitt liv på många sätt.

Men åter till min mage. Anledningen till att jag är upp nu, är för att jag råkade viss krypa ner i sängen för ca 90 minuter sen utan att stoppa i mig ordentlig kvällsmat. Eller en osedvanligt tidig frukost kanske är bättre uttryckt. Jag hade somnat över boken. och drömde så gott, när jag vaknade av att jag var hungrig. Och mot det finns det bara en bot: Äta!

"Att vakna hungrig är ingen hit, men att äta är en större hit"/ Nytt Susanne-ordspråk (för att sno killens formulering)

Kommentarer
Postat av: Zombie

Jag tror att om man är van att äta mycket,så kräver magen och kroppen mycket mat,men det går att "träna bort",om man vill förstås. =)

2010-06-23 @ 12:03:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: Susanne

Zombie: Självklart gör det att "träna bort" sånna sug och matvanor. Bara att se på min godiskonsumtion, för den är numera obefintlig. Och lika så glasskonsumtionen. Finns bara ett problem med maten. Jag gillar verkligen mat. Så det är min främsta anledning till att träna. Så jag kan äta vad jag vill. Bara en superbonus att jag blir piggare och mår bättre också :O)

2010-06-23 @ 15:37:46
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Fröken Bovary

Klokt ordspråk tycker jag!

2010-06-28 @ 13:36:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bovary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0