Fikatajm

Gårdagen var en lång dag, men jag skulle inte byta bort den. Efter att ha vaknat och fått i mig mat, så var det bara till att packa träningsväskan och lilla väskan.

Läkaren konstaterade att mitt knä är helt , men att jag fått en liten inflammation i den gamla skadan. Benhinnorna ömmade på vissa punkter när han tryckte på dem, men inte heller det var någon fara. Jag gillar f d A-lagsläkare. De klämmer, böjer, trycker och vrider på ens leder för att kolla vad som är fel. Jag fick lite anti-inflammatoriskt utskrivet som jag ska äta under en 10-14 dagar. Och jag skulle vara snäll mot knät en liten tid till, så det blir fisvikter på skivstången när det vankas knäböj även i fortsättningen. På spinningen var det bara att tuta och köra. Annars var han nöjd med att jag tränade och höll mig aktiv. Frågade även efter mina dygnsvanor, då jag jobbar konstant natt. Han tyckte att jag verkade leva helt ok så som jag lever. Så han hade inga pekpinnar att komma med.

Spinnpasset gick kanonbra! Jag maskade lite på det, då jag fortfarande vill vara lite snäll mot mitt knä. Det känns riktigt B att inte skruva på så mycket motstånd som jag egentligen orkar, men för en gångs skull verkar min hjärna fattat att jag ska ta det lite lugnt.

Sen fick jag se HV71 vinna med 2-0 över Timrå. Fan va gött! HV gjorde en stabil insats, och Timrå slogs med näbbar och klor som vanligt. Tycker det var en riktigt bra match på många sätt och vis. Vissa spelare som inte riktigt synts de senaste matcherna, tog ett steg uppåt. Tråkigast på matchen var att Per Ledin fick utgå med en knäskada, och han blir borta resten av säsongen. Vår "lilla" retsticka..... Annars ser jag fram emot en tuff match på fredag. Timrå är piskade att vinna den, om det inte ska vara över för deras del denna säsong.

Nu ska jag fixa till mig, så jag kan gå ner på Friskis och hämta träningsväskan som jag lämnade kvar där igår när jag skulle åka upp till hockeyn. Sen ska jag äntligen få fika med värlldens bästa LR. Fast jag fick påminna honom imorse att vi skulle träffas idag. Min glömska smittar tydligen av sig

Kommentarer
Postat av: Maria

Va skönt att knät var nästan 100% okej :)

kramar

2010-03-25 @ 22:31:56
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se
Postat av: aja

heej



hoppas allt är bra med dig



kram

2010-03-26 @ 07:37:03
URL: http://gumzan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0