Söndagen

Otaggad som jag var, tog jag mig ner till Friskis. En anledning till mitt otaggade status var att jag visste att jag var tvungen att ta det lugnt på passet, d v s plocka av en massa vikt för benövningarna och sen ta det lugnt på spinndelen av passet. Så en 5 kilo lättare stång och ett genommaskat spinnpass senare, så kändes det ändå bra. Förutom benövningarna kunde jag ju köra på som vanligt. Och jag gjorde en massa armhövningar på fötterna, vilket var plågsamt tungt, så överkroppen fick sig en härlig utmaning. Jag ska dock se till att få träffa en läkare, och få en remiss för att juta fotinlägg till arbetsskorna. Misstänker nämligen att golvet på jobbet är en stor orsak till att min gamla skada inte vill läka ordentligt sen jag smällde i knät ordentligt på jobbet.

Resten av söndagskvällen har varit bra. Fick skynda mig hem efter passet för att hinna dusch och snabbt fixa till mig innan mamma skulle hämta mig. Mamma och jag har varsin abonnemangsbiljett till symfoniserien med Jönköpings symfonietta och gäster. Det är riktigt härligt att få lite avkoppling från vardagen och bara njuta av något helt annat. Även om jag inte var taggad för detta heller, så är jag glad att jag följde med. Det var en mycket trevlig konsert.

När jag kom hem sen, fixade jag lite kvällsmat. Sen slog jag mig ner i soffan och tittade på Johan Falk: Leo Gaut på 4:an, och åt lite mera av ACs mumsiga chokladkaka. Rester kvar sen i fredags. Hade även köpt hem gräddglass till akan, och det var riktigt mumsigt ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0