Köttfärspaj

Så idag bestämde jag mig för att ge mig på att göra en matpaj. Har ju en ny fin pajform som måste invigas. Så jag stekte färsen och hade i min svamp och lite kryddor. Under tiden vilad pajskalet i kylen. Medan jag blandade till äggstanningen och skar festaosten, så förgräddade jag pajskalet. Så långt allt frid ochfröjd, förutom att jag med sedvanlig förmåga "slänger" mat på golvet. Jag är hopplös! Man kanske skulle skaffa hund? Jag lägger i viss del av den stekta färsen i mitt pajskal, på med fetaost och äggstanning. Men vad händer när jag ska ställa in formen med innehåll i ugnen? Jo, men visst lyckas jag vicka till formen så jag får äggstanning på ugnsluckan och ugnsbotten. Så nu vet ni vad jag kommer ägna min kväll åt.

Mumsig köttfärspaj
Resultatet blev mycket bra och gott!

Kommentarer
Postat av: Frida

Pajen ser riktigt god ut!

2010-05-02 @ 22:29:44
URL: http://mcdfrida.blogg.se/
Postat av: Zombie

Det där ser inte alls dumt ut. =)

2010-05-03 @ 13:53:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0