Dag 1 - Presentera mig själv

Detta är oftast det svåraste av allt. Man vill ge en rättvis bild av sig själv utan att det blir tråkigt för den som läser. Genom åren har man övat på detta moment ett antal gånger, men inte sjutton blir det lättare för det. Så here we go:

Jag heter Susanne, om nu någon nu skulle ha missat det, och är 33 år och nästan 6 månader. Jag föddes i Gurkstaden och bodde där de första 25 åren av mitt liv. Även om min uppväxt inte alltid var den lättaste, så har jag alltid haft vänner. Min familj bestod av mamma, pappa och en av mina bröder, och vi bodde i en femma i trevligt trevåningshus i ett bra område. Skulle tro att jag fortfarande hittar utan och innan i det området, så mycket tid som man spenderat på att utforska det som liten, då hela världen var så enormt ofattbart stor. Kan idag avslöja att den är större även om bostadsområdet idag verkar mindre.

Redan som liten gillade jag att måla och rita och undrar egentligen hur många teckningar jag gjort genom åren. Tråkigt nog tappad jag bara intresset för det en dag, men så är det ibland. Det händer att jag fortfarande fattar tag i en penna och ett pappersark, men det blir mest bara kladd och inget vettigt av det. Så är det, och jag sörjer inte för att det inte är likadant idag. Som 15-åring hittade jag till musiken på riktigt så att säga, när jag jag greppade mammas gamla gitarr och lärde mig spela på den istället. Idag är gitarren en kär ägodel. Vart mammas gamla gitarr befinner sig idag, har jag ingen aning om, men själv har jag två stycken. Musiken är också något som funnits med mig genom hela livet. Spelade piano under nägra år och har även sjungit i en kyrkokör. Och som tonåring spelade jag mina favoritlåtar så hela hyreshuset hörde det.

Som person är jag glad, lite knäpp hoppas jag, flexibel och förstående tjej med barnasinnet intakt. Älskar verklighetsflykten som fantasy och sci-fi erbjuder, och då är det främst böcker som ger mig den känslan. Kan avslöja att när jag var yngre ville jag bli författare. Ser helst film på bio, men hemmabion duger mycket bra den med. En av favoritfilmerna är Dansar med vargar. Annars funkar alltid tecknat på mig.

Någon direkt utbildning har jag inte, men jag har hunnit pröva på en del olika saker inom yrkeslivet ändå. Jag har bl a jobbat i ICAs kassa, jobbat med lagerhantering och ordrar på både DHL och Schenker, lagerarbetare, receptionist och lite annat. Men som ni kanske börjat ana så är det dags för en ändring, då jag har börjat att läsa distanskurser. Inriktningen ska bli logistik i någon form. Vart det hela slutar vet jag inte, men tills det är färdigpluggat, så lär jag jobba kvar på mejeriet och fortsätta att vara maskinoperatör och se till att ni får mjölk och fil på frukostbordet.

Träningen sköts via Friskis & Svettis där jag är spinningvärd samt passvärd på skivstång (Body Pump). Det är himla kul och jag ångrar aldrig att jag hoppade med där. Ibland önskar jag att jag hade tid för mera träning, men samtidigt kommer jag nog inte behöva mer än mina två till tre pass i veckan så länge jag jobbar kvar på mejeriet, för sitta still är nog det sista jag gör när jag jobbar.

Jösses, detta är nog den längsta presentationen jag någonsin skrivit och jag inser att jag skule kunna skriva en hel del till. Men jag ska bespara er det, då det är 29 dagar kvar att skriva på.

Kommentarer
Postat av: frida

Kul läsning! Jag kom att tänka på att vi väl knappt har träffats sen grundskolan? Det är ju ett tag sen nu...

2010-11-13 @ 15:42:02
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Det var roligt att få läsa lite om vem du var. Kul grej!

2010-11-13 @ 17:49:42
URL: http://trindalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0