Dag 3 - Mina föräldrar

Min pappa var tystlåten, men snäll när han varpå det humöret. Han lät mig hjälpa till att måla om stolar och bord i stugan när vi gjorde det bl a. Han tog även med mig på hockey när jag som 15-åring verkligen började intressera mig för sporten. I Rocklundahallen har jag under något år sett många matcher med min pappa. Vet att vi även har varit och tittat på fotboll samt åkt till en travbana vid ett tillfälle. Någon höjdare på att laga mat var han inte, men hans ugnspannkaka var mycket god. Misstänker att det var de där extra äggen han alltid hade i.

Min mamma lärde mig självständighet och att ha koll på sin ekonomi. Mamma och jag har mycket gemensamt och är nog mera lika än vad jag vill erkänna. Från mamma har jag ärvt draget att jag klarar mig själv. Och det har jag haft nytta av. Ska man få något gjort när man bor själv, då är det bäst att göra det själv. Annars blir det aldrig gjort. Sen att jag är lat och inte alltid gör saker på en gång, är ett äkta lathetsdrag som jag nog ärvt efter pappa. Mamma lärde mig även laga punktering på cykeln när jag var ca 12 år, och sen dess har jag alltid gjort det själv och även åt en och annan tjejkompis. Annars kunde de ju inte följa med ut och cykla.

Endast mamma finns kvar i livet, då pappa dog för snart 1,5 år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0