Mina saker är mina!

Jag är arg som ett bi och uppretad som en tjur med en tagg i hoven. Varför? Jo, klockan 11.50 väcks jag av att det ringer på dörren. Där står en kille som jobbar åt mitt bostadsbolag och talar om att någon brutit sig in i mitt källarförråd. Men jippi!!!!! Jag vet inte om flera råkat ut för samma sak. Anledningen till att de var på mitt förråd är för att min moped står där. Den är snyggt fastkedjad i gallret, så ska de ha med sig den, lär de ha en bra svets med sig. Kättingen är en så kallad stöldsäker sådan. Den klipper man inte av med en vanlig bultsax direkt. Så Kitty The Blå Blixten står kvar, men de hade tydligen varit på tanklocket. Vet dock inte om de lyckats få upp det eller om de bara försökt sabotera det som en hämndaktion för att de inte fick med sig mopeden. Jag har inte heller kunnat kolla om något annat blivit stulet, för när jag ska gå in genom dörren till källarförråden från garaget, så kommer jag inte in. Dörren har förstärkts med stålkant och troligen är låskolven utbytt. Jättebra! Så nu sitter jag och väntar på att mitt bostadsbolag ska ringa upp, så jag kan komma in till källaren och kolla. Fan va irriterande!

Kommentarer
Postat av: frida

Usch, jag förstår att du är arg!!

2010-11-30 @ 19:33:39
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: aja

Hej

Håller med dig dina saker är ju dina inte andras tänk att inte folk kan låta bli nått.

kram

2010-11-30 @ 23:14:02
URL: http://www.gumzan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0