Spelkväll

Efter Skivstångspasset kom killen hem till mig. Gullig som han är, får man säga så om en kille?, tittar han på Legend of the Seeker med mig medan jag äter kvällsmat. Han verkligen ogillar sånna serier, men det blir riktigt skoj att se dem med honom bredvid. Han kommenterar och jäklas, och man skrattar mer åt honom än koncentrerar sig på tvn. Jag greppade handlingen i kvällens avsnitt i alla fall.

Sen var det spelkväll på schemat. Någon omgång RISK blev det inte, då vi båda var sega och trötta i skallen, så jag plockade fram Maxiyatzy istället. Vi spelade tre omgångar och bäst poäng vinner. JAg fick stryk med 1 sketen poäng. Sen tog vi en liten paus och slöglodde på tvn och myste i soffan istället. Sen var det revanchdags. Då körde vi samma variant; Tre vändor, högst sammanlagda poäng vinner, men vi körde tvångomgång. D v s uppifrån och ner. Jag fick i slutändan stryk igen, denna gång med 16 poäng. Inte min kväll ikväll.

Men en trevligare kväll kan vi inte ha haft. Och nästa vecka jobbar han som vanligt, så då finns det ju möjligheter att ses under veckan innan jag ska till jobbet. Och det är fortfarande två dagar kvar av denna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0