RISK för förlust var uppenbar

Jag har haft en så mysig lördagskväll med killen. Han kom hit på eftermiddagen, och efter alldeles för mycket prat om ditt och datt, kramar och pussar, så började vi laga mat. Dvs jag stekte de marinerade, marinad a la Susanne förstås, fläskfilebitarna, så fick han "äran" att hälla upp potatiskroketterna i en ugnsform. Sen stod vi bara och pratade medan allt blev klart. Till detta gjorde jag kantarellsås på stekskyn och creme fraiche. Kantarellerna hade killen med sig. Finns en påse till i min frys som jag ska spara lite på.

Efter maten hade vi tänkt gå på bio, men vädret fick oss att stanna kvar hemma hos mig. Han började lära mig att spela RISK istället. Har inte spelat det sen jag gick på fritids, och med tanke på att jag är 30 år, så får ni själva räkna ut hur många år sen det är. Två omgångar spelade vi och ja, jag fick stryk i båda. Men om vi fortsätter att spela i en så där 10 år, så ska jag nog kunna vinna.

Som sagt, en så mysig kväll. Och denna kille är min. Helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Andromeda

Potatiskroketter har jag inte ätit på evigheter. Fattar inte hur jag kan ha glömt bort dem... Middagen ni åt igår lät väldigt god. När jag läste om den känner jag att det är dags för middag även för mig. Till köket!

Kram :-)

2010-10-24 @ 16:27:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/andromeda
Postat av: nilla

om du är tre år har du väl inte ens börjat fritids än :P kul att ni också hade en mysig lördagskväll:)

2010-10-24 @ 17:06:17
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

Andromeda: Potatiskroketter är aldrig fel att ha i frysen. Hoppas att din middag blev god :O)



nilla: Ändrat, hade ju bara tappat 0an :O)

2010-10-24 @ 18:51:10
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Haha, tänk vilken skillnad en nolla kan göra!

2010-10-24 @ 19:26:35
URL: http://trindalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0