Hemma igen

Så var man hemma hos mamma igen efter 4 dagar på vift. Jag har haft det så himla bra i Västerås. Spelningen med The Ark på fredagskvällen var sååååå bra. Och jag har bestämt att eftersom det är deras sista turné, så blir det en spelning till. Och det lutar åt den sista spelningen som är på Gröna Lund i mitten av september. Men jag måste kolla upp mina jobbtider ordentligt innan jag beställer biljetter och så.

Resten av helgen har spenderats med PK och jag passade även på att träffa TB när jag var i stan. Det var längesen vi sågs, men det var mycket skoj och trevligt. Vi vandrade runt lite på festivalområdet bland alla stånd, sen åt vi en salladslunch på ett av stadens alla fik. Mycket god pastasallad fick jag framför mig och den låg snart i min mage. På kvällen slöade jag och PK i soffan hemma hos henne.

På söndagen tog vi det bara lungt och på eftermiddagen skulle vi fika med en kompis till PK och kompisens pojkvän på stan. Fast det blev ingen fika, utan vi gick till Varda och tog ett glas vin. Mycket god fika, vilket vi alla tyckte. Hittade även lite mumsiga tilltugg på menyn, så jag beställde in detta.

Chevre med honungsgratinerade valnötter och balsamvinäger

Det var sååå himla gott!

På kvällen tittade vi på Skönheten och odjuret, Disneys gamla klassiker, och mumsade på lite gott.

Nu ska jag hem till brorsan och fira att han fyller 40 år om en hel månad. Anledningen till att vi firar honom idag, är för att hans pappa är i staden. Han ska få en självgående gräsklippare av mig, mamma, sin pappa och sin familj. Undrar just vad katten kommer att tycka om den.....

Kommentarer
Postat av: Roxanne

Fy satan i gatan vad gött det där såg ut!

2011-07-07 @ 17:47:40
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag lovar att det var hur gott som helst :D

2011-07-07 @ 20:57:30
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0