Födelsedagssöndag

Idag firade vi brorsans äldsta, men han fylde år i torsdags. Dagen har bjudit på soligt men blåsigt väder. Men vad gör det när solen ändå värmer. Eftermiddagsfika bjöds det på och en riktigt somrig gräddtårta med jordgubbar på. Jag spenderade en lång, rolig stund med hans minsta som fyllde tre för ca 1 månad sen. Förut har jag inte varit så populär, men nu så verkar det ha släppt. Vi hoppade på stora studsmattan, d v s han hoppade och jag stod och tittade på. Emellanåt "puttade" han omkull mig och slängde sig raklång på studsmattan när jag föll ihop. Det tyckte han var mycket roligt. Vi har även grävt i sandlåndan och klippt gräsmattan. Med traktorer med släp.....

Tidigare idag har jag bara slappat. Det blev ingen inlinestur, men det kanske var bra. Jag har träningsvärk i benen sen fredagens skivstångspass. Men är det fint väder imorgon, så blir det en tur på eftermiddagen om jag får bestämma.

Nu ska jag packa ihop mig själv och knalla till jobbet. Kvällsmaten tar jag med mig och äter när jag kommer dit. Kvällspromenad idag kommer vara precis vad jag behöver i mitt sinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0