Garbage Day

Igår deltog jag i en städdag som några skolungdomar hade ordnat i min hemstad i en av parkerna. Kommunen ställde upp med sopsäckar och engångshandskar och var så glad för hjälpen. Antar att de imorgon kommer att åka förbi och hämta det vi samlat ihop. Man blir verkligen ledsen när man går omkring och samlar skräp på detta sätt. Vad tänker folk egentligen med för del av hjärnan när de slänger ut muggar och papper från snabbmatskedjorna eller frigolit som skyddat något som de har köpt? Är gräskanten vid en parkering eller ån som rinner genom en park en soptipp? Hur svårt eller jobbigt är det att ta med sig skräpet därifrån eller gå till närmaste papperskorg? Men jag skulle gärna vilja veta, så kan jag komma hem till dig och slänga lite sopor på din blakong eller innanför din ytterdör!

Så Susanne, lugn och fin nu..... Men jag ska visa lite foton på vad jag hittade under min plockrunda.


En mycket rostig kundvagn


Del av ett kort av något slag




Ett täcke som jag hittade i lilla ån, som vi lade ner i en egen plstsäck. Tung som fasiken var den då den var genomblöt som ni kanske förstår

Dagen bjöd även på sommarens första inlinestur

Så här såg jag ut på årets första inlinestur. Bildkvaliteten är kass, men jag har inte så skarp lampa i hallen och var tvungen att skippa blixten. Och jag orkade inte plocka fram stora kameran för ett kort


Jag åker förbi ett av mina favoritställen i stan på vägen hem



Även denna söndag har bjudit på underbart väder om än inte lika varmt. Men jag klagar inte. Underbart med solsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0