Mors dag

I söndags var det Mors dag och då bror med familj hade varit hemma hos mamma på söndag vid lunch, så bestämde jag mig för att fira mamma på eftermiddag/kväll istället med en blomma och något gott att fika på. Jag hade jobbat på natten, så när jag vaknat, ätit och gjort mig i ordning, så hoppade jag på Kitty och åkte till ICA Maxi. Dels har de en konditoridisk vid brödet och sen har de även en stor hörna med blommor av olika varianter. Och sen hade de andra blomsterbutikerna hunnit stänga.

Väl på ICA Maxi, så insåg jag snabbt snabbt att någon fin snittbukett skulle det inte bli, för det var typ tomt i hinkarna. Har tyvärr ingen bild att visa, men utifall ni inte visste det: Mamma är poppis och då inte bara min. Men jag hittade en krukros som jag köpte. Och sen köpte jag med mig två bakelser som såg gott somriga ut med mycket jordgubbar på. Sen hoppade jag upp på Kitty i duggregnet, för det hade börjat trilla ner vatten från himlen medan jag var inne i affären. Solen hade gömt sig bakom grå moln denna dag.



Mot mamma med blommor och bakelser väl säkrat inuti sadeln. Parkerar ute på gatan för att mamma inte ska se mig och höra mig, och packar upp. Vad gör då lilla Susanne? Jo, hon tappar bakelserna i baken. Men va..... Det blev smetigt i plastkartongen! Men åh så bra.....



Visste dock om att Wayne´s Coffee fortfarande var öppet, så jag knallade dit. Och väl där hittade jag två bitar av en chokladkaka. De två sista! Bara att köpa och gå tillbaka till Kitty och ta fram blommorna som jag hade lagt ner igen. Mamma blev glatt överraskad, även om hon på sätt och vis hade väntat att jag skulle dyka upp då jag inte var med när bror med familj var där. Jag var där tills det var dags för mig att åka hem och svida om till jobbet. D v s ta av mig smycken, byta lite kläder och hämta något ätbart till rasten vid 03.30. En mycket trevlig kväll hemma hos mamma blev det.






Kommentarer
Postat av: sarahmara

Åh, ge mig efterrätten NU :) . Mums. Ska spara dig på min favoritlista nu så jag hittar dig lättare!!



Bloggsvar:

Det är hemskt när det kommer… Men idag känns det bättre, tack för att

du bryr dig :)

kramz

2011-06-01 @ 08:17:08
URL: http://sarahmara.wordpress.com
Postat av: adamoeva

Glömde att ringa min mor på mors dag vilket hon märkte av och påpekade när jag ringde dan efter.

Min Eva budade röda rosor till mig! trots att det skulle vara tvärt om.

Jobbar mycket borta och blev chockad över hennes uppvaktning.

Den raka och nakna kärleken är underbar.

En liten bekräftelse till dom man håller av betyder mer en man tror.

Ha en bra dag

/Adam

2011-06-02 @ 05:52:27
URL: http://adamoeva.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0