Trevlig måndag

Vaknade pigg och glad i god tid innan larmet på mobilen försökte väcka mig. Sånt gillas. Vid 17.00 träffade jag en vän, en återupptagen bekantskap, på stan för en fika. Det blev två mycket trevliga timmar! Så det ska göras om.

Sen gick jag hem och drog på mig skinnjackan och hoppade upp på Kitty för att ta mig till NBS (North Bank Supporters) lokal och hämta ut mitt säsongskort. Bara för skoj skull åkte jag en sväng runt Öxnehaga, eftersom jag kände för lite sightsing (stavas det så tro......) under en himmel som bara blev gråare för vaje sekund. Inte var det så att jag åkte fel eller så, nej då. Hur kan ni tro det?

Jag stannade kvar i lokalen i ca en halvtimme och pratade lite med folk som var där. Jag missar ju första hemma matchen, men det har jag vetat om ända sen spelschemat kom ut. Men det blir ju flera hemma matcher, även om denna första kommer att bli väldigt speciell, då Stefan Liv kommer att hyllas med ett jättetifo i arenan. Jag har även fått höra att Järnkaminerna (Djurgårdens supporterförening) har hört av sig och vill vara delaktiga i tifot. Underbart! Sägs även att Djurgårdsspelarna kommer att i salmad trupp åka fram till NBS ståplats och visa sin aktning innan matchen startar. Hoppas att vissa element kan uppskatta gesten och faktiskt förstå att vissa saker är så mycket större än klubbkänslan.

Sen blev det till att åka hem i ett tätt duggregn, men man är ju ingen häxa, så jag behövde ju inte oroa mig för att smälta bort. Jobbigast var dock blåsten. Kom några rejäla kastvindar när jag befann mig uppe vid Elmia och på väg ner mot stan. Kändes även när jag åkte över Munksjön, en av stadens fina små insjöar.

Nu blir det lite soffhäng innan jag ska till jobbet. Med bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0