Ärlighet varar längst

Så var mobilens äventyr i Jönköping över och liten är hemma igen. Busschauffören som hittade telefonen på bussen igår, hade bläddrat igenom min telefonbok och hittat "Mamma Hem", så han ringde min mamma igår kväll helt enkelt och sa att han hittat min mobiltelefon på bussen. Så mamma hämtade den i förmiddags hemma hos honom och har nu lämnat den hos mig. Självklart gav hon honom hittelön. Och jag kan åter nås via telefon.

Smidigt med en så snabb lösning.

Tack för alla ärliga människor som finns i världen :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken tur! Fira med lite Depeche Mode :-)

2012-04-11 @ 21:33:25
URL: http://mshanna.blogg.se/
Postat av: Carita Liljendahl

Härligt med ärliga människor - ja, dom finns faktiskt! Ungefär samma har hänt oss. Maken glömde telefonen på en abbonnerad buss, jag ringde till den och chauffören svarade - allt ordnade sig.

Men din telefon glömdes väl på allmän buss så därifrån är det ju lätt hänt att någon bara plockar den med sig...

2012-04-16 @ 16:58:21
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0