Ingen Festis.....

Imorse skulle brorsan komma över med deras katt Festis, för att den sällskapstokiga lilla missen skulle slippa vara ensam medan de är borta en vecka. Han kom hem till mig när jag slutat jobbet och jag mötte upp honom. Vi stod och pratade om lite allt möjligt, sen började vi plocka ur kattsakerna ur bilen. Han tog tag i kattburen och lyfte, och inte ett ljud hördes därifrån. Ingen rörelse och den var alldeles för lätt antar jag att han tyckte, för han tittade in i den och där fanns ingen katt. Hans min var obetalbar. Så katten var borttrollad och han fick åka hem igen med alla andra kattsaker. De åker förvisso inte förrän imorgon, men jag tror inte att de kommer över med Festis innan de åker imorgon. Men hon klarar sig då hon mest är ute och ränner hela dagarna. Och vill hon ha sällskap, så springer hon bara bort till närmaste människa och jamar lite. Mat och vatten ser en granne till att hon får. Men jag hade sett fram emot att ha finaste Festis här.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0