Helgen i bilder

Här kommer ett längre inlägg, men det är nog mest bilder. Helgen spenderades som sagt tidigare i Göteborg med PL och vår vän CK. Fredagen var det som jag skrev tidigare, Liseberg som gällde så fort vi klivit av tåget. Lördagen ägnades åt shopping dagtid och U2 kvällstid. Söndagen ägnades åt packning och en promenad i stan.

På tåget till Göteborg
Hungrig PL vill ha något i magen
Lite Yoggi mättar magen för en kort stund

Mörk Kexchoklad
Själv nöjde jag mig med en Mörk Kexchoklad

Jag och PL på tåget
Jag och PL på tåget

På Liseberg

Jag ska precis åka Uppskjutet
Jag ska åka Uppskjutet. Fin, kornig och mörk, men det är jag som gör "Tummen upp"

Vi som var på Liseberg
Jag, CK och PL på Liseberg

Beppe Wolgers handavtryck
Beppe Wolgers handavtryck. Jag tittade jämt på barnprogrammet med Beppe och hans dockor

Lill-Babs handavtryck
Lill-Babs handavtryck. Endast för dig Zombie

After Darks grundares handavtryck
After Dark original, bättre kan det inte bli

Nattmat
Nattmaten
Lax- och  räkgryta med bulgur och broccoli bjöds det på kl 00.30 till en hungrig trio i köket

Dagtur i Göteborg på dagen
Mjukglass
Min mjukglass med Viol- och saltlakritsströssel. Så god!

En rosa moppe
Var bara tvungen att föreviga denna sköna, coola moppe

Ullevi på lördagkvällen
Det obligatoriska konsertfotot
Det obligatoriska konsertfotot på PL och mig

Folkhavet innan Snow Patrol
Publiken framför scenen när Snow Patrol börjar spela

Sångaren och gitarristen i Snow Patrol
Sångaren och gitarristen i Snow Patrol, förband båda dagarna

Bono, sångare i U2
Bono. Bättre bilder än så här blev det inte

The Edge, gitarrist i U2
The Edge

Larry Mullen Jr, trummis i U2
Larry Mullen Jr

Bono och Adam Clayton, basist i U2
Bono och Adam Clayton. Bästa bliden jag fick på Adam. Men jag gillar hela bilden skarpt

Under lördagen köpte jag även två taveldukar som jag ska lämna in på Gallerix för inramning idag. Ni får se bild på dem när de kommit hem igen. Sammanfattningsvis har jag haft en underbar helg i Göteborg. Konserten var galet bra, en av de bästa jag upplevt på länge. Dessa killar vet hur man gör när man levererar en arenashow. Klon, deras scenbygge, var svår att slita ögonen ifrån med sina bild- och ljudeffekter. Så makalöst häftig! En av de starkaste ögonblicken var när de spelade I still havn't found what I', looking for. Bono börjar sjunga, men slutar efter en rad för att låta publiken sjunga hela första versen och refrängen helt själva. Man kan riktigt se på jumbotronen ovanför scenen hur han bara njuter. Låtar som Sunday bloody sunday, New years day och Stay spelades även av de gamla goodingarna. Walk on spelades för Aung San Suu Kyi. Under I'll go crazy if I don't go crazy tonight vandrade Larry runt scenen och slog på en bongotrumma. Så skönt! Och jag störtdiggar Bonos kavaj under Ultraviolet (Light my way). Så cool! Läs PLs redovisning av helgen här.

Kommentarer
Postat av: frida

Åh, det låter helt ljuvligt! Jag hade sååå gärna velat se den konserten, men tyvärr hade jag inte möjlighet att åka :(

2009-08-04 @ 14:44:06
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Pim

ha ha jag har ju inte gfjort färdigt min blogg än. tänkte få lite experthjälp ang. filmerna men du är visst fortfaradne ute på vift :P men men . synd det dröjer 4-5 år innan vi kan göra om den helgen med just U2.hade inte haft nåt emot att se dem snart igen :)

2009-08-04 @ 21:47:23
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

Pim: Ja, mera konserter åt folket!!!!!

2009-08-04 @ 23:36:08
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: ROXY

wow, ser helbra ut, och kul att se lite bilder på dig :)

2009-08-22 @ 09:33:39
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0