När huvudet är dumt, får kroppen lida

Ja, fast jag tror inte att jag kommer att lida direkt mycket av det hela. Det handlar snarare om en liten miss från min sida i min planering. Men vi tar det från början:

Varje onsdag värdar jag ett spinnpass medel. I torsdags morse vid femsnåret kände jag mig så grymt taggad för att träna. Och hade det inte varit så att jag hade spinat på onsdagskvällen, så hade det blivit träning efter jobbet. Ja, direkt på morgonen. Men jag tänkte så här istället, att om jag kände mig lika taggad på fredags morgonen, så skulle det bli träning. Och visst var jag taggad imorse. Minst lika grymt taggad. Så hem efter jobbet, svida om till träningskläder och hoppade upp på cykelnoch tog mig till Friskis. När jag värmt upp och påbörjat rehabträningen, som jag alltid börjar med, började det snurra i skallen på mig och jag hade ett vagt minne av att jag skule värda ett spinnpass på eftermiddagen/kvällen idag. Jag fortsatte fundera på saken och kom fram till att visst ar det så. Men åååhhhh! Jag som hade tänkt köra ben, rygg och mage när jag var klar med rehabträningen. Ni vet, så där ordentligt så man blir härligt trött efteråt. Anledningen till att jag först inte var hundra på om jag skulle värda ett pass eller inte, var för att passet har hoppat lite fram och tillbaka mellan mig och en tjej.

Så när rehabträningen var klar, så var det till att åka hem, duscha och krypa ner i sängen. Frukost hade jag ätit på jobbet, så den behövde jag inte bekymra mig om. Efter ett par timmar sömn, tror det blev nästan 6, så var det upp, äta, på med träningskläder i snygga Friskisfärger och så ner dit igen. Men taggad som jag var, så var det inga problem att köra det spinningpasset. Men jag känner att jag har tränat så det räcker idag. Nu är det vila till på söndag, då det är dags för spinning och rehabträning igen.

Kan vidare meddela att senfästet är mer eller mindre helt läkt nu. Ska vila det yttligare två veckor och fortsätta rehabträningen. Men i april BLIR det innebandy igen. Kommer vara tufft i början att först spela innebandy på tisdagar, och sen spinna på onsdagar, men det löser sig alltid. Efter ett par vändor med träningsvärk och orklöshet i benen, så har man vant sig igen.

Sen kan jag även nöjt meddela att igår så vann VSK sin semi i Bandy mot Sandviken, så nu leder de med 2-1. Och HV71 vann sin måstematch mot Timrå, så där är det 3-2 i matcher, tyvärr med fördel Timrå. Och tidigare i veckan vann ARsenal sin match i Champions League. Bra sportvecka för favoritlagen! Låt det fortsätta så!

Nej, nu blir det en stund i soffan. Har jag tur, går det en bra film på någon kanal.

Kommentarer
Postat av: Kaktusblomma

Glädjande nyheter att det är så gott som läkt! Många kramar

2009-03-13 @ 23:38:59
Postat av: ´nilla

du glömde VIK som vann sin försata match i kvalet till elitserien :) Imorgon möter de växjö

2009-03-14 @ 13:21:54
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja, fy mig som glömde bort älskade VIK! :O)

2009-03-14 @ 19:06:50
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0