Tittar runt

Jag tittar upp ur mitt lilla hål i marken. Marken är ganska jämn, men där borta ligger en sten. Lägger armarna i kors på marken och vilar hakan mot handlederna. Det är fridfullt och lugnt.

Jag tittar upp mot den gråa himlen och måste erkänna att jag längtar efter en vit vinter. Inge snö och slask mera, utan en vit, lagom kall och solig vinter.

Jag vänder mig om och ser en smått kaosartad bakgrund. Det är lite grann att reda ut. Jag vet i vilken ända jag måste börja, måtte det bara gå väl.

Jag vänder mig framåt igen och ser nya rum sakta ta form. De ligger inte alls långt borta, bara precis runt hörnet. Jag är nästan där, bara en liten bit kvar.

Jag lutar mig lite bakåt och tittar ner på mina fötter. De är ganska smutsiga och lite kalla. Borde dra på mig raggsockorna igen. Och leta reda på något varmt att dricka.

Jag tittar åter upp mot himlen. Den är fortfarande lika tråkigt grå. Jag saknar solen och höstens varma färger. Det kommer att bli kallt inatt.

Jag kryper ner i mitt lilla hål i marken igen. Här nere är det torrt och varmt, det är lugnt och stilla. Nere i mitt lilla hål kan jag ta vara på tiden, här känner jag mig trygg.


Kommentarer
Postat av: pim

fint. jag såg att du hade ringt när jag var på a6 och sprang.. jag tror jag ringer imorgon eller något..I guess we have to talk...

2009-11-02 @ 21:12:30
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: tack!

2009-11-03 @ 03:54:55
Postat av: Zombie

Hål kan vara mörka och djupa,eller som ditt,tryggt och bra. =)

2009-11-03 @ 17:34:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: emma

thanks babe! hur har din kväll varit? (:

2009-11-04 @ 00:08:47
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0