Guldkortegen - Text och lite bilder

Onsdagen den 28 april kl 16.00 samlades vi en skara glada, NBS:are uppe vid vår lokal. North Bank Supporters står det för och vi är HV71:s officiella supporterklubb. Där skulle vi få träffa spelarna lite kort innan det skulle bli dags att åka i kortege med dem ner till Atollen mitt i centrala Jönköping för att de skulle få ta emot folkets jubel och tack. Spelarna dök upp vid 17.30. Vi fick inte vara inne i vår lilla lokal medan de signerade lite posters och fick sig lite till livs och något att dricka av NBS ledning och styrelse. Inte oss emot. Vi stod utanför och tog autografer och kort både när de var på väg in och ut ur lokalen. Själv lyckades jag haffa min favorit, Andreas Falk. Strax innan 18.00 åkte vi ner mot centrala Jönköping och trots det tråkiga vädret, det regnade, så std det folk utmed gatorna och tittade ut genom öppna fönster, och hurrade, sjöng och jublade när vi åkte förbi.

Nere vid Atollen var det en 25-30.000 människor om man får tro vissa tidningar. Om det så var, vet jag inte, men det var väldigt, väldigt mycket folk där som trotsat det tråkiga vädret. Vi supportrar som åkt med i kortegen, fick plats till vänster om mitten av scenen, så vi såg riktigt bra. Foton från det, kommer under morgondagen. Hade det inte regnat, hade nog killarna hållt sig kvar på scenen ett litet tag till efter spelarpresentation, småprat, dans och jubel samt lagfotograferingen. Kan meddela att vid strax efter 20.00 var min kamera blöt och full med guldkonfetti, precis som sin ägarinna. De sista korten bakom scen, tog jag med lilla digitalkameran, för jag ville inte hålla på och byta till lilla objektivet i regnet. Var illa nog att kameran var så blöt.

Blöt, lite frusen men mycket nöjd, vandrade jag in på Hot Asia poch beställde mat att ta med mig hem. Sen tog jag mig raka vägen hem, delade upp kameran i mindre delar på en torr handduk, duschade varmt och åt sen microvarm mat och bara satt i soffan.

Andreas Falk och jag
Detta är den enda "Idolbilden" ni kommer att hitta med mig. Men min favorit i HV71, Andreas Falk, kunde jag inte låta bli att fotas med efter att han signerat min tröja

Min signerade tröja
Andreas skrattade när han läste texten under sitt nummer, och sen signerade han den med ett leende

Mattias Tedenby
Mattias Tedenby, lagets lovande pucktrollare (bolltrollare heter det ju i fotboll)

Teemu Laine, mannen som satte guldpucken
Teemu Laine, mannen som satte den matchavgörande pucken uppe på Hovet i lördags

Per Gustavsson, kungarnas kung
Per Gustavsson, nr 7 som kommer att få sitt nummer i taket till hösten efter lång och trogen HV-tjänst. Han är kungarnas kung, han är 40 år ung.....

Flera bilder kan även ses här. Det kommer att komma upp flera foton här och där under morgondagen.

Och så ni vet, så verkar min kamera klarat regnet alldeles utmärkt. Tack för det! Nu ska jag krypa ner i sängen och sova, så man blir av med denna förkylning någon gång.

Kommentarer
Postat av: V

åh, fina bilder!

2010-04-30 @ 08:34:20
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Carita Liljendahl

WAUUU, säger jag... och förstår att Andreas är din favorit, jag hade inte haft något emot att stå där jag heller :-) Och som sagt - den här våren vet också jag och Lovisa Tor hur det känns att för en gångs skull vinna något STORT. Avancemang till det ni i Sverige kallar Elitserien ger ingen medalj - men det kändes som GULD!

2010-04-30 @ 12:19:23
URL: http://debutsky.wordpress.com
Postat av: Susanne

V: Tack så mycket! Finns mera och kommer upp mera på FB hela tiden :O)



Carita: He heeee..... Jo, han är en riktigt fin en. Men det är hans spelstil jag gillar bäst. Klart att avancemang till högsta serien känns som guld. Det är verkligen jättekul för Lovisa Tor :OD

2010-04-30 @ 16:15:42
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: nilla

vilken liiiiiiiiiiiiiiiiten autograf :P

2010-04-30 @ 20:05:48
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Zombie

Andreas Strap. ;)



Fina bilder vännen!!

2010-04-30 @ 21:37:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: Susanne

nilla: Ja, inte är den stor inte ;O)



Zombie: He heee..... Tyst med dig nu innan jag får riktigt "dumma" idéer i min lilla skalle

2010-04-30 @ 23:06:16
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: roxanne

söt bild på dig och favvisen :D

2010-05-01 @ 14:25:58
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

roxanne: Tack :O)

2010-05-01 @ 14:31:15
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Fröken Bovary

haha! Grymt. Idolbilder blir man ALDRIG för gammal för.

2010-05-03 @ 11:30:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bovary/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0