Härliga hockeylördag!

Idag har det varit en skön slappardag. Borde egentligen köra en tvätt och damsuga, men vet ni. Det tänker jag strunta i. Jag har varit ute en liten sväng i solen, sen har jag bara varit. Ikväll ska jag till Konserthuset med mamma och lyssna på lite klassisk musik. Det blir säkert vackert som vanligt. Men nu ska vi tala om gårdagen.

Ja, vilken hockeylördag det var! Först fick alla i publiken varsin vit tröja med HV-tryck på. Och nästan alla i publiken hade den på sig under matchen. Najs!

HV-tröjan som användes i tifot i första finalmatchen hemma
HV-tröjan vi fick när vi kom till arenan. Min nya sovtröja numera!

NBS hade även ordat ett snyggt tifo med en jättebanderoll och platsflaggor innan  matchstart. Se allt här. Matchen var en riktig nagelbitare. Jag fick mina plankdunsar, snygga dragningar och mål. Och HV drog det längst strået i matchen genom att vinna i sudden death. Kapten Davidsson föste in pucken efter passning av Voutilainen. Underbart! Och vilket jubel!


2.44 in i klippet kan ni se en bekant person.

Efter matchen var det dags att åka hemåt. Vissa var upptagna av familjemiddag, så det blev lilla jag kvar. I busskuren träffade jag dock MJ, D och M. De kompisar till SaAs kille, och jag har träffat dem endast en gång innan. Det hela slutade med att jag gjorde dem sällskap till O'Leary's för att äta och ta en öl eller två. Vi hade himla trevligt och kul. De är så enkla att umgås med och vi hade som sagt en mycket trevlig kväll! En stockholmare i sällskap som satt vid bordet bredvid oss, och hade sett matchen där, ville köpa min matchtröja som ett minne. Hade det inte varit för specialtrycket på den, hade han fått det. Men stans snyggaste matchtröja är inte till salu. Endast Spelaren själv kanske skulle kunna få den. Men bara kanske. Tröjan är unik och den är min!

Min matchtröja med Andreas Falks nummer och Ordlek på hans namn
Snyggaste matchtröjan i Jönköping. Nej, den syftar inte på ölsorten. Läs korrekt! ;O) FALK-ON

Jag träffade även TG, en hockeytjej som mig. Vi stod i baren och pratade länge. När klockan närmade sig 00.00, kramade jag dock folket "God natt och hej då!", och knallade hemåt. MJ och D träffas på måndag, imorgon, igen, då det är hockeyresa till Globen som gäller. Längtar.....

Kommentarer
Postat av: nilla

ja den tröjan var fin även om den var vit :P

2010-04-20 @ 18:39:30
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0