Dag 25 - En första

Att skriva inlägg 25 den 25 december känns helt rätt.

En första nu igen. Jag minns första gången jag var i Luleå. Ja, utför då. Jag var i Luleå och hälsade på MS, som numera bor i huvudstaden, under ett par dagar. Vi följde med hennes dåvarnade sambo och hans jobb upp till Dundret. Jag landade inte lika ofta på vänster höft och jag hade ingen bula där efter dagens slut. Det hade jagt dock efter en veckas skidåkning i Idre när jag lärde mig att åka utför. Hur som helst hade vi en underbart bra dag i Dundret trots att jag under förmiddagen emellanåt åkte mera på magen än på skidorna. Men skam den som ger sig, och ju längre av dagen som gick, desto mera stod jag på skidorna istället. På kvällen bastade vi och hade skoj när vi kommit tillbaka till Luleå. Har för mig att vi var ute och slirade i nattluleå också. Hela den långhelgen var helt suverän. Ett vintervitt Luleå är ett vackert Luleå. MS och fdn tog även med mig ut på en skotertur över en av dagarna. Vi hade strålande solsken och det var bland det härligaste jag gjort. Laga mat över öppen eld, sola på ett renskinn efteråt och bara njuta.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tittar in och önskar God fortsättning! :)

2010-12-26 @ 10:50:20
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0