Bilister: Tänk er för!

Igår kväll när jag åkte till jobbet, blev jag som helt vansinnig på en bilist. Jag hade åkt av en bro med korsning i ena ändan. Under bron kommer en avfart från motorvägen, samt en bussgata. Jag hade åkt av bron och ner mot dessa två vägar, som smälter ihop till en snygg trefilig väg ett par meter, för att sen bli tvåfilig. Jag ligger längst till vänster i denna trefiliga väg och ska alltså över till andra sidan, då det är där jag ska köra när jag åker moppe. Jag hinner knappt byta fil, så kör bilisten som kommit upp bakom mig om mig. Jag lovar att han höll på att klippa min bakspegel. Jag har full förstålese för att bilister inte vill ha en moppe som går i 45 km/h framför sig på en 70-väg, men man ska inte tränga över oss i en annan fil. Jag kan liksom inte bara byta fil, då det kan komma en bil bakom mig, då detta är tre vägar som smälter ihop så att säga. Bussen kom på bussgatan längst till höger igår när detta hände. Tänk om det kommit en annan bil i den andra filen istället, d v s den filen jag knappt hann gå över till innan jag blev omkörd. Då hade jag legat på Ryhov nu om lyckan hade stått mig bi. Hade lyckan inte stått mig bi, hade jag väl legat på bårhuset.

Så ni som är bilister. Tänk er för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0