Hockeydate som plåster på såren

Idag så vaknade jag med en härligt svullen och ömmande hals. Bara jag inte fått samma skit som jag fick i november förra året. Då fick jag vara borta från träning i tre veckor och jag hade mer än lovligt med överskottsenergi i slutändan. Men jag hostar i alla fall inte lika illa denna gång, så någon stämbandsinflammation eller irritation i luftvägarna är det nog inte tal om denna gång. Men förstasymptomen är densamma: Susanne blev med whiskeyröst efter att ha varit på hockeymatch med en en helt osynlig förkylning i kroppen. D v s jag hade ingen aning om att jag hade den i kroppen. Men jag bättrar mig mycket snabbare denna gång, så jag är tacksam.

Idag passade jag på att ringa till killen jag börjat dejta/datea.  Kan inte bestämma mig hur jag vill stava ordet. Svenska varianten eller den engelska med en försvänskning i ändelserna. Båda ser lika fel ut. Nej, in på rätt spår igen. Han var på väg ut, men det är då en mobil är suverän att ha. Jag tänkte ju att eftersom han är sjukskriven p g a en skada, så skulle vi ta den där filmkvällen imorgon kväll, då den vi skulle haft i fredags uteblev. Men nej då, han skulle börja jobba på torsdag igen. Typiskt! Sen var vi båda upptagna fredag kväll, sen ska jag på hockey på lördag innan jag ska jobba på kvällen. Söndag fanns det väl en möjlighet till att träffas, men dit är det ju långt. Mitt i samtalet bara försvann han dock. Och inte gick det att ringa tillbaka. Men då! Lite senare fick jag dock ett meddelande om att hans batteri bara dog. Jag skojade lite om att jag kände mig så dissad, och vi skrattade. Vi fortsatte att försöka få in en träff, men vi var upptagna än hit, än dit. Känns som detta kan bli lite bökigt om det ska fortsätta så här.

Han tyckte dock att det var alldeles för långt till på söndag, och eftersom vi båda ändå skulle se hockeyn på tv/dator på torsdag, så dissade han sina kompisar istället, och bestämde att vi ska kura ihop oss i min soffa med laptopen framför oss. Najs! Myspys i soffhörnan är något jag gillar.

Annars har jag varit lite duktig idag. Var på MIO och inhandlade en hatthylla, som nu sitter på plats. Ska strax återgå till data/musikrummet och börja riva i datakartongerna. Det går långsamt men framåt.

Kommentarer
Postat av: pim

varför känns det som du och dina dater alltid är upptagna:P

2010-03-16 @ 19:03:21
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

men så kul raring! hoppas han är en bra karl. sa ju att du skulle hitta någon snarare än du anar :)

2010-03-16 @ 19:29:16
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: För att man dras till liknande människor X)



ROXANNE: Ja du sa ju det :OD Me happy!

2010-03-17 @ 15:02:57
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0